
2023 2024 GÜZ DÖNEMİ EĞİTİM ÜCRETLERİ İLE İLGİLİ DUYURU
- 2023-2024 Güz Dönemi Eğitim ücreti ödeme tarihleri 18.09.2023 – 29.09.2023’ dür.
667 Sayılı KHK öğrencilerimizin fiyat güncellemeleri için YÖK yazısı beklenmekte olup, fiyat artış oranı belli olduktan bir gün sonra ödeme ve kayıt işlemleri yapılabilecektir. Ders seçme / kayıt işlemi 27.09.2023 tarihinde başlayacaktır. - Dönem ücreti ödeyecek öğrencilerimiz, https://yupos.yasar.edu.tr adresinden, Eğitim ödemesini seçip, öğrenci numaraları (Yu ID) ve şifreleri ile sisteme giriş yapacaklar, borç sorgulama ekranından eğitim ücretlerini öğrenebilecektir.
AKTS kredisi karşılığı ödeme yapacak öğrenciler ise aşağıdaki konulara dikkat ederek önce OBS üzerinden ders seçimlerini yapacak, sistem tarafından hesaplanan eğitim ücretlerini öğrenip ödeme yapabileceklerdir.
Eğitim süresini aşan (Artık Yıl) öğrenciler ;
27.09.2023 tarihinde öğrenci işleri bilgi sisteminden https://obs.yasar.edu.tr alacakları dersleri seçip, kontrol et ya da kaydet tuşuna bastıklarında karşılarına gelecek eğitim ücretini ödeyeceklerdir.
20 AKTS ve altında ders alıp mezun olabilecek öğrenciler (Normal eğitim süresini aşan öğrencilerin başvurmasına gerek yoktur.)
Normal eğitim süresi içinde mezuniyeti için 20 AKTS ve altında ders alarak mezun olabilecek öğrenciler;
Öğrenci e-posta hesabı ile https://oimdestek.yasar.edu.tr adresine aşağıdaki form ile başvuru yapılması gerekmektedir.
Lisans-Ön lisans Öğrencileri Kredi/Saat Ücretli Ders Kayıt Talep Formu
Kredi saat ücret üzerinden ödeme yapacak öğrencilerimiz, 1 AKTS kredi karşılığı ders ücretini göreceklerdir. Bu tutar alacakları derslerin bedeli değildir. OBS üzerinden ders seçimi yaparak, kontrol et seçeneği ile sorgulama yapılması halinde ödenmesi gerek ücret tutarı kayıt ekranına yansıyacaktır.
Ödemenin nasıl yapılacağı bilgisine ;
https://yupos.yasar.edu.tr/odeme-bilgilendirme/odeme.php
Ücret bilgisine;
https://yupos.yasar.edu.tr/odeme-bilgilendirme/ucretler.php
adreslerinden ulaşabilirsiniz.
AKTS Kredisi ile ödeme yapan öğrencilerin, ders ekleme-çıkarma haftasında yapılan ekle-çıkar işlemlerinden, iadesi gereken bir rakam çıkarsa kayıt tamamlanır, ücret iadesi 16/10/2023 tarihinden sonra Mali İşler Daire Başkanlığı tarafından yapılır.

- Öğrencilerimiz 27-28-29 Eylül 2023 tarihine kadar kayıt yenileme işlemlerini OBS hesapları üzerinden yapabilirler.
- Akademik danışmanların ders ekleme ve kayıt onay işlemleri 2 Ekim 2023 günü itibari ile açılacaktır.
- DGS ve Yatay geçiş öğrencilerinin 30 AKTS üzeri ders ekleme talepleri akademik danışmanlarının uygun görmesi halinde danışmanları tarafından sisteme eklenebilecektir.
- Ders kotaları ile ilgili talepler bölüm başkanlıkları tarafından yapılmaktadır. Öğrenci İşleri Müdürlüğü’ne ders kotaları ile ilgili talepte bulunmayınız.
- Öğrencilerin ders kayıt ekranında karşılaştıkları uyarı amaçlı gelmekte olup ilgili uyarını sonunda ders kaydını kesinleştirememe sebeplerini açıklanmıştır. (Kota ,Ücret Ödememe, Ön Koşul, Program Çakışması vb..) ders kaydı kesinleştirme işlemi yapılırken bu uyarılara dikkat edilmesi gerekmektedir.
- Kayıt yenileme takvimi sırasında ücretlerini yatıramayan öğrencilerimiz akademik takvimde ilan edilen ekle-çıkar haftasının sonuna kadar eğitim ücretlerini yatırıp kayıt yenileme işlemlerini yapabilirler.
- Destek için Öğrenci e-posta hesabı ile https://oimdestek.yasar.edu.tr adresi üzerinden destek talebi oluşturabilir.

Dönem Ders kayıtları ve Ders Kayıtlarına İlişkin Genel İlkeler
(1) Her öğrenci, kendine ait varsa tüm mali yükümlülüklerini yerine getirip kaydını yeniledikten sonra, ÖBS (obs.yasar.edu.tr) sisteminden, akademik takvimde belirtilen kayıt yenileme süresi içinde derslerini seçip belirlemekle yükümlüdür. Ders kayıtları bakımından getirilen yükümlülük tam burslu öğrenciler de dâhil tüm öğrenciler için aynen geçerlidir.
(2) İlgili bölüm, ders programında o döneme ait açılan tüm zorunlu ve mümkünse seçmeli dersleri, ayrı saatlerde ve çakışmayacak şekilde göstermek ve sisteme yüklemek zorundadır.
(3) Öğrenci müfredatındaki şartları karşılamak kaydıyla; bulunduğu dönemdeki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri almakla yükümlüdür; aksi halde kayıt işlemi tamamlanamaz. Öğrencinin ders programı elverdiği ölçüde şube seçmesi mümkündür.
(4) Tüm derslere devam zorunlu olup, ders kayıtlarında ilk kez alınan derslerin ders programları çakışamaz.
(5) Daha önce (F) veya (U) alınan derslerin, takip eden ve dersin açıldığı ilk dönemde alınması zorunludur. (F) veya (U) alınan derslerin programının ilk defa alınacak ders/dersler (in) ders programı ile çakışması halinde, (F) veya (U) notu alınan ders/dersler(e) kayıt yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için derse devam koşulu aranmaz. Ancak bu öğrenciler yapılan tüm sınavlara ve ödevlere katılmak zorundadırlar. Devamsızlık nedeni ile (NA) alınan dersler bu uygulamanın dışındadır. Ölçme değerlendirmenin ders boyunca yapıldığı proje, stüdyo, laboratuvar, bitirme projesi ve benzeri derslere bu fıkra hükümleri uygulanmaz. Söz konusu dersler ilgili akademik kurul kararı ile belirlenir.
(6) Öğrencinin müfredatında bulunmayan bir dersi seçmesi durumunda, bu dersin kredisi mezuniyete esas krediden sayılmaz; ancak her halükarda mezun olmak için bu veya yerine sayılan dersten başarılı olmak gerekir. Başarısız olunan dersin yerine alınacak ders mutlaka takip eden dönemlerde alınmış olunmalıdır.
(7) Yapılan stajın dosyasının teslim süresi akademik takvimde belirtilen güz-bahar dönemleri ders kayıt süresini aşamaz. Staj dersi, yapılan stajdan sonra takip eden ilk dönemde ders kayıtları sırasında eklenmek zorundadır. Aksi takdirde yapılan staj kayıtlara eklenmez ve geçersiz sayılır.
Başarısız olunan derslere ilişkin özel hükümler
(1) Yukarıdaki hükümler saklı kalmak kaydıyla, öğrencinin müfredatında bulunan ve önceden başarısız olduğu zorunlu dersler, kayıt ekranında otomatik olarak görüntülenir ve ne öğrenci ne de danışmanı tarafından çıkarılabilir.
(2) Öğrencinin başarısız olup da almakla yükümlü olduğu ders; başarısız bir diğer ders veya dersleri ile çakışırsa böyle bir durumda en küçük kodlu dersten başlanarak ve çakışmayacak şekilde dersler alınması esastır.
Ders ekleme-bırakma
(1) Öğrenci ilan edilen akademik takvimdeki süre içinde kaydını yaptırmak zorundadır.
(2) Ders kayıtları süresinde ücretini ödeyemeyen öğrenci, ders ekleme-bırakma süresinde ücretini ödeyip ders seçme işlemini tamamlayabilir.
(3) Ders ekleme-bırak süresi son günü saat 17.30 itibariyle ders kayıt ekranları işleme kapanır ve ders kaydı kesinleşir. Ders ekleme-çıkarma haftasında zorunlu dersler çıkartılamaz ancak gerekli durumda danışman onayı ile bu işlemler yapılabilir.
(4) Ders kayıt ve ders ekleme-bırakma süresince aktif öğrenci kaydı devam ettiği için ders programlarında hiçbir değişiklik yapılamaz.
(5) Ders ekleme-bırakma bitim tarihinden sonra ders kayıt işlemi yapılmaz.
(6) Eğitim ücretinin kısmen veya tamamen süresi içinde veya dışında yatırılmış olması, süresinden sonra derse kayıtlanmak için bir gerekçe teşkil etmez. Yatırılmış tutar iade edilmez, bir sonraki döneme mahsup edilir.
Ders Yükü
- Yaşar Üniversitesi’nde ilk iki dönemde tüm sınıflar, dönemde 30 AKTS ders alabilir.
- Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde, belirtilen öğrenci statüleri başarılı, sınamalı ve başarısız şeklindedir. Dönemlik ders yükü azami 40 AKTS’ dir.
- Yaşar Üniversitesi’nde ilk iki dönemde,yatay geçiş ve dikey geçiş ile kayıtlanan, dönemde 30 AKTS ders alabilir. Bu sınır ders ekleme-bırakma haftasında danışman tarafından en fazla 40 AKTS’ye kadar alınabilir.
- Staj dersleri azami dönem kredi yüküne dâhil değildir.
- Öğrenci stajını yaz döneminde yapmış ise, güz döneminde staj dersine kayıtlanmalı ve dersin koordinatörü tarafından staj ders notu sisteme girilmelidir.
- Stajını henüz yapmamış öğrenciler staj dersine kayıtlanmamalıdır.
- Başarılı öğrenciler daha önce ancak (C-), (D+) ve (D) notu almış oldukları bir dersi, ders ekleme-bırakma döneminde ve derste yer olması kaydıyla tekrarlayabilirler.
- Öncelikli olarak alttan alınmayan ve/veya başarısız olunan derslerin alınması zorunludur ve ders kaydı sırasında çıkarılamaz. Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği Madde 26.(3)
Ders Kayıtlarında Ders Program Çakışması
- Tüm derslere devam zorunlu olup, ders kayıtlarında ilk kez alınan derslerin ders programları çakışamaz.
- Daha önce (F) veya (U) alınan ilk defa alınacak ders/dersler (in) ders programı ile çakışması halinde, (F) veya (U) notu alınan ders/dersler(e) kayıt yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için derse devam koşulu aranmaz. (Sınıf listelerinde bu durumda ders alan öğrenci için «Devamdan Muaf» açıklaması bulunur.)
- Ancak bu öğrenciler yapılan tüm sınavlara ve ödevlere katılmak zorundadırlar.
- Devamsızlık nedeni ile (NA) alınan dersler bu uygulamanın dışındadır.
- Ölçme değerlendirmenin ders boyunca yapıldığı proje, stüdyo, laboratuvar, bitirme projesi ve benzeri derslere bu fıkra hükümleri Söz konusu dersler ilgili akademik birimin kurul kararı ile belirlenir.
Çift Anadal / Yandal Programları Ders Yükü
- Çift anadal/yandal ders kayıtlarında öğrenci öncelikle anadal programı ders kayıtlarını tamamlamalı ve buna göre çift anadal/yandal ders kaydını yapmalıdır.
- Çift anadal programlarındaki dönemlik ders yükü en fazla 20 AKTS’yi geçmemek koşuluyla 3 ders ile sınırlıdır.
- Anadal programı ile çift anadal programında bir dönemde alınacak derslerin toplam AKTS kredisi en fazla 50 AKTS’dir.
- Yan dal programlarındaki dönemlik ders yükü en fazla 12 AKTS’yi geçmemek koşuluyla 2 ders ile sınırlıdır.
- Anadal programı ile yandal programında bir dönemde alınacak derslerin toplam AKTS kredisi en fazla 42 AKTS’dir.
- Çift Anadal/yandal dersleri ile anadal programının derslerinin, ders programlarının çakışması halinde derse kayıtlanılamaz.
- Çift anadal ve Yandal ders kayıtları ders kayıt formları ile ÖİM tarafından tamamlanacaktı

Çift Anadal Ders Kayıt Kuralları
- Öğrenci öncelikle anadal programı müfredatında belirtilen dönemlik ders yükünü tamamlamak zorundadır.
- Çift anadal programlarındaki dönemlik ders yükü en fazla 20 AKTS’yi geçmemek koşuluyla 3 ders ile sınırlıdır.
- Anadal programı ile birlikte bir dönemde en fazla 50 AKTS’lik derse kayıt derse kayıt olunabilir.
- Anadal mezuniyet döneminde veya mezuniyet sonrası, çift anadal programında alınacak dersler için ikinci fıkradaki sınır uygulanmaz.
- Çift anadal programı ders programları, anadal ders programı ile çakışması halinde derslere kayıtlanılamaz.
Yandal Ders Kayıt Kuralları
- Öğrenci öncelikle anadal programı müfredatında belirtilen dönemlik ders yükünü tamamlamak zorundadır.
- Yan dal programlarındaki dönemlik ders yükü en fazla 12 AKTS’ yi geçmemek koşuluyla 2 ders ile sınırlıdır.
- Anadal programı ile birlikte bir dönemde en fazla 42 AKTS’ lik derse kayıt olunabilir.
- Anadal mezuniyet döneminde veya mezuniyet sonrası, yan dal programında alınacak dersler için ikinci fıkradaki sınır uygulanmaz.
- Yan dal programı ders programları, anadal ders programı ile çakışması halinde derslere kayıtlanılamaz.
Ders İşlemleri Nelerdir ?
Ders Kaydı#Ekle-Bırak#Ders Tekrarı #Ders Yükü# Akademik Danışmanlık# Başarılı/Sınamalı #Ders Saydırma
Öğretim Bedeli – Kayıt Yenileme
(1) Üniversitedeki ön lisans/lisans programlarının yıllık öğretim bedelleri, bir sonraki öğretim yılında geçerli olmak üzere Mütevelli Heyeti tarafından belirlenir.
(2) Öğrenci öğretim ücretini, akademik takvimde ilan edilen ders kayıt süresi içinde ödemekle yükümlüdür.
(3) Dönem ücretini ödemeyen öğrencinin kaydı ve kayıt yenileme işlemleri yapılmaz, bu durumdaki öğrenci ders, sınav ve benzeri eğitim-öğretim etkinliklerine alınmaz.
(4) Öğrenci, lisans programında dört yıl, ön lisans programlarında iki yıl süresince alacağı derslerin kredi değerine bakılmaksızın o yıl için belirlenen dönem ücretini öder.
(5) Eğitimini belirtilen sürede tamamlayamayan öğrenci, kredi başına ücret üzerinden ödeme yapar. Bu ücretlendirme dönem ücretini aşamaz.
(6) Son iki dönemde mezuniyet durumunda olup her iki dönemde toplam 20 kredinin altında ders alan öğrenci, kredi başına ücret üzerinden ödeme yapar. Bu ücretlendirme dönem ücretini aşamaz. 21 ve daha fazla kredi alındığı takdirde dönem ücretinin tamamı ödenir.
(7) Hazırlık sınıfı güz dönemi yeterlik sınavından başarılı olan öğrenci, bahar döneminde dönem ücretini ödeyerek kaydını yaptırır.
(8) Özel öğrenciler kredi başına ücret öderler. Bu ücret, öğrencilik hakkı kazanıp kayıt olunduğunda eğitim ücretinden düşülmez.
(9) Disiplin suçu nedeniyle ilişiği kesilen öğrenciye ücret iadesi yapılmaz.
(10) Disiplin cezası almış öğrencinin ceza süresi içerisinde yatırmış olduğu ücret dönem ücretinden sayılır, iade edilmez.
Kayıt Yenilemedi Durumu:
- Ders ekleme-bırakma dönemi bitimine kadar dönem kaydını yenilemeyen öğrenciler ilgili dönem itibariyle kayıtsız öğrenci ( Kayıt Yenilemedi ) statüsüne geçirilir. İlgili öğrenciler kayıtsız kaldıkları süreler içinde derslere ve sınavlara giremezler, öğrencilik haklarından yararlanamazlar.
- Kayıtsız öğrenci ( Kayıt Yenilemedi ) statüsünde geçirilen dönemler öğrenim süresine ve burs süresine dahil edilir.
- Kayıtsız geçirilen sürelerde varsa Kredi ve Yurtlar Kurumu’ndan (KYK) alınan burs kesilebilir. Bu konuyla ilgili olarak detaylı bilginin bizzat KYK’dan alınması gerekir.
- Kayıtsız statüde geçirilen dönem (ler) için Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından genel sağlık sigortası kapsamında sigorta primi ödemesi istenebilir. Sağlık sigortası ile ilgili detaylı bilginin bizzat SGK’dan alınması gerekir.
- Kayıtsız statüye geçirilen öğrencilerin kayıtsız statüde bulunduklarına dair bilgiler YÖK’ün bilgi sistemi (YÖKSİS) aracılığıyla YÖK’e bildirilmektedir. Bu kapsamda e-devlet üzerinden alacağınız öğrenci belgesi üzerinde kayıt statünüz “Kayıt Yenilemedi” olarak yer alacaktır.
Ders Kayıtları
(1) Öğrenciler her dönem başında ve akademik takvimde ilan edilen süreler içinde, ödemekle yükümlü oldukları dönem öğretim bedelini ödedikten sonra dönem kayıtlarını yeniler ve ders kayıtlarını yaparlar. Tam burslu öğrenciler de kayıt yenileme ve ders kayıtlarını yapmakla yükümlüdür.
Akademik Danışmanlık
(1) Her öğrenci için, kayıtlı bulunduğu bölümün/programın başkanı tarafından bir akademik danışman görevlendirilir. Öğrencinin kayıt yenileme, bireysel ders programı oluşturma ve ders alma-bırakma işlemleri danışmanının rehberliğinde yapılır. Öğrencinin kayıt işlemlerindeki hata ve eksikliklerden öğrenci sorumludur.
Program Müfredatları
(1) Lisans ve ön lisans programlarının müfredatı bölümlerin teklifi, ilgili kurulun önerisi ve Senato kararı ile belirlenir.
(2) Derslerin kredi değerleri, AKTS kredisi ve Yaşar Üniversitesi kredisi olarak düzenlenir.
(3) Bir müfredat, bir dönemde en az 28, en fazla 32 olmak üzere, ön lisans programları için toplam 120, lisans programları için toplam 240 kredi olacak şekilde düzenlenir. Not ortalaması Öğrencinin başarı durumu, dönem not ortalaması ve genel not ortalaması hesaplanarak belirlenir.
Not Ortalaması
(1) Öğrencinin başarı durumu ,dönem not ortalaması ve genel not ortalaması hesaplanarak belirlenir.
(2) Dönem not ortalaması, öğrencinin o dönem kayıt olduğu bütün derslerin başarı notlarının sayısal değerlerinin ağırlıklı ortalamasıdır.
(3) Genel not ortalaması, öğrencinin öğretim süresi boyunca kayıt olduğu bütün derslerin başarı notlarının sayısal değerlerinin ağırlıklı ortalamasıdır.
(4) Ağırlık olarak derslerin AKTS kredi değerleri kullanılır.
(5) Akademik not ortalamaları virgülden sonra iki basamak olarak gösterilir. Akademik not ortalamalarında virgülden sonraki üçüncü basamak göz önüne alınmaz.
(6) Genel not ortalaması hesabında tekrar edilen derslerden alınan en son not değerlendirmeye katılır. Öğrencinin kayıt yaptırdığı tüm dersler not döküm belgesinde gösterilir.
Ders Yükü
(1) Öğrenci bir dönemde en az 20 en fazla 40 kredilik ders alabilir. Ancak, lisans eğitimini sekiz dönemde, ön lisans eğitimini iki yılda tamamlayamayan veya mezuniyet durumunda olan öğrenci için asgari kredi şartı aranmaz.
(2) Öğrencilerin birinci fıkra hükmüne tabi azami ders yükleri başarılı veya sınamalı statülerine göre belirlenir. Kayıtlı olduğu programa yeni başlayan öğrenciler için bu statüler ikinci dönemin sonundan itibaren uygulanır.
(3) Yıllık ders içeren programlarda bu statüler yıllık başarı durumuna göre belirlenir.
Başarılı Öğrenciler
(1) Herhangi bir dönem sonunda genel not ortalaması en az 2,00 ve üzeri olan öğrenciler başarılı sayılır.
(2) Başarılı öğrenciler bir dönemde en fazla 40 kredilik derse kayıt yaptırabilir.
Sınamalı Öğrenciler
(1) Herhangi bir dönem sonunda genel not ortalaması 1,99 veya altında olan öğrenci sınamalı sayılır.
(2) Dönem kayıtları sırasında öğrencinin daha önceki dönemlerde bir harf notu almamış olduğu bütün dersler o öğrenci için yeni ders olarak tanımlanır.
(3) Sınamalı statüsünde olan öğrenci, öncelikle başarısız olduğu, (F), (W), (U) veya (NA) notları aldığı, müfredatındaki zorunlu dersleri tekrar etmekle yükümlü olup, toplam en fazla 32 kredilik ders alabilir. İlgili dönemde tekrar edilecek yeterli ders bulunmaması durumunda öğrenci 32 krediye kadar yeni derse kayıtlanabilir.
Ders Ekleme-Bırakma
(1) Öğrenciler kayıtlı bulundukları derslerden seçimlik olanlarını, akademik takvimdeki ders ekleme-ders bırakma süresi içinde, danışmanlarının rehberliğinde değiştirebilir, bırakabilir veya yeni seçimlik ders alabilirler.
(2) Zorunlu bir dersin başka bir zorunlu dersin alınması kaydıyla bırakılması mümkündür.
(3) Ders kayıtlarını süresinde tamamlayamayan öğrenciler, en son ders ekleme-bırakma süresi içinde kayıtlarını tamamlayabilirler.
(4) Ders ekleme-bırakma bitim tarihinden sonra ders kayıt işlemi yapılmaz.
(5) Öğrenci kayıtlanmamış olduğu derse devam edemez ve sınav ve diğer yükümlülüklerini yerine getiremez. Aksi durum derse kayıtlanıldığı anlamına gelmez, verilen notlar not döküm belgesine işlenmez.
Ders Tekrarı
(1) Başarılı öğrenciler daha önce ancak (C-), (D+) ve (D) notu almış oldukları bir dersi, ders ekleme-bırakma döneminde ve derste yer olması kaydıyla tekrarlayabilirler.
(2) Sınamalı statüsündeki öğrenciler daha önce (C-), (D+) ve (D) notu almış olduğu derslerden istediklerini tekrarlayabilirler.
(3) Programındaki zorunlu bir dersten (F), (U), (W) ve (NA) notlarından birini alan öğrenci,o derse açıldığı ilk dönemde öncelikle kayıt olmak zorundadır.
(4) Programındaki seçmeli bir dersten (F), (U), (W) ve (NA) notlarından birini alan öğrenci,
bu dersi tekrarlar veya bu dersin yerine aynı ders grubundan bir başka seçmeli dersi alabilir.
Ders Saydırma
(1) Öğrenciler, daha önce alıp başarısız oldukları veya çekildikleri zorunlu dersleri tekrarlamak zorundadır. Başarısız olunan ders seçmeli ise, öğrenciler aynı dersi veya başka bir seçmeli dersi, başarısız olunan dersin yerine saydırarak tekrarlayabilirler.
(2) Öğrenciler, içinde bulunulan dönemde aldıkları ve henüz notlandırılmamış bir dersi, daha önceki dönemlerde aldıkları bir ders yerine saydırabilirler. Saydırma talebinde bulunulan ders (son ders), saydırılacak dersten sonra alınmış olmalıdır. Aynı dönem içinde alınan dersler birbiri yerine sayılamaz.
(3) Ders saydırma işleminde bir ders yalnızca bir başka derse karşılık gelebilir
(4) Birbiri yerine saydırılan derslerde kredi eşitliği aranmaz.
(5) Her iki dersi de notlandırılmış olan derslerin birbiri yerine saydırma işlemi OBS üzerinden öğrencinin akademik danışman yardımı ile yapılır.

DERS GRUPLARI
( Zorunlu,Seçmeli,Ön Koşul)
A) Zorunlu Ders grubu, Program zorunlu dersler, Üniversite zorunlu dersler ve YÖK zorunlu derslerinden ibarettir. Bunlardan;
1) Program zorunlu dersler, öğretim programlarında yer alan ve öğrencinin mezun olabilmesi için başarılı olması gereken derslerdir. Program zorunlu derslere, ilgili fakülte kurul kararı ile aynı zamanda bir başka bölümün seçmeli ders statüsü de verilebilir.
2) Üniversite zorunlu dersler (UFND), öğrencinin mezun olabilmesi için başarılı olmak zorunda olduğu, bilgi-görgü ve genel kültürünü arttırmak amacıyla aldığı derslerdir. Bu dersler, Senato tarafından belirlenen, programa bağlı seçmeli dersler yerine saydırılamayan derslerdir.
3) YÖK zorunlu dersler, 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen derslerdir. (“Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I”, “ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II”, “Türk Dili I”, “Türk Dili II”)
B) Seçmeli Ders grupları:
1) Alan seçmeli dersler, öğrencinin kayıtlı olduğu eğitim-öğretim programında yer alan seçmeli dersler arasından seçerek alıp başarılı olması gereken derslerdir. Bir alan seçmeli dersinden başarısız olunması halinde öğrenci bu dersin yerine, ders alma-bırakma süreci sonuna kadar başka bir alan seçmeli dersi alabilir. Öğrenci, başarısız olduğu alan seçmeli ders yerine başka bir alan seçmeli ders alarak bu derse ait yükümlülüğünü yerine getirir, ancak her hâlükârda başarısız olduğu alan seçmeli dersi not döküm belgesinde yer alır.
2) Üniversite seçmeli dersler, öğrencinin kayıtlı olduğu programa destek niteliği taşıyan, yan dal ve/veya çift ana dal yapmaya fırsat verecek dersler ile öğrencinin ilgi alanı doğrultusunda almak istediği derslerden ve Senato tarafından onaylanan derslerden oluşur. Bu dersler aynı zamanda bir programın alan seçmeli dersi olabilir. Öğrenci, başarısız olduğu Üniversite seçmeli dersi yerine aynı derslerin içinden bir başka Üniversite seçmeli dersi alıp
başarmak zorundadır. Bir ders aynı anda hem alan seçmeli hem de Üniversite seçmeli ders
yerine saydırılamaz.
Ön koşullu dersler, alınabilmesi için önceki dönemlerde yer alan derslerden bir veya birkaçının başarılması zorunlu olan derslerdir. Ön koşullu dersler, ilgili kurulların önerisi ve Senatonun kararıyla belirlenir.
AKTS Kredisi Nedir?
Avrupa Kredi Transfer Sistemi
AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) kredisi, öğrencilerin bir akademik yılda dersin tanımlanmış olan öğrenme çıktılarına sahip olması için belirlenen öğrenci iş yükünü tanımlayan kredi değeridir. Bir akademik yıl içinde yer alan tüm derslerin toplam AKTS değeri 60 olarak belirlenmiştir. AKTS kredisi tam sayı olarak ifade edilir. AKTS Kredisi belirli bir zaman içinde, öğrencinin ders çıktılarına başarıyla ulaşabilmesi için öğrencinin yapması gereken, ders, uygulama, ödev, sınav vb., “Öğrenci İş Yükünü” ifade eder. Yaşar Üniversitesi’nde bir akademik yılda iki dönem vardır ve dönemlerin her biri ortalama 17 haftadan (14 eğitim-öğretim haftası, 1 sınavlara hazırlık haftası ve 2 final sınavı haftası) oluşur. Böylece bir dönem, minimum 30 AKTS kredisine ve 765 saatlik öğrenci iş yüküne (dersler, ödevler, okuma, projeler, sınavlar vb. gibi bütün öğrenme ve öğretme faaliyetlerini içeren, yıllık bazda 60 AKTS kredisine karşılık gelen 1530 saatlik iş yükü) karşılık gelir. Dolayısıyla, 1 AKTS kredisi 25,5 saatlik iş yüküne karşılık gelir ve bu, programların ders birimlerinin kredi ağırlıklarının hesaplanmasında kullanılır.
AKTS Bilgi Paketi
Bologna
AKTS bilgi paketi yüksek öğretim kurumlarındaki öğrencileri, akademisyen ve idareciler ile diğer ilgili şahısları üniversitenin sunduğu programlar hakkında bilgilendirmek için Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanan ders bilgilendirme paketidir. Ayrıca öğrencilerin sosyal faaliyetleri ve kampüs yaşamlarını ilgilendiren bilgileri de içerir.
Genel Müfredat Bilgisi
Lisans programlarında bir öğrencinin staj dersleri dışında alabileceği ders sayısı en fazla 43 (12 üniversitenin belirlediği zorunlu ders + 31 programa özgü zorunlu ders; staj, seminer, dersler hariç) olarak belirlenmiştir. Ders sayılarında Fakülte/Bölüm bazında farklılıklar olabilir.
- Ön lisans programlarında bir öğrencinin alabileceği ders sayısı en fazla 24 (8 üniversitenin belirlediği zorunlu ders + 16 programa özgü zorunlu ders; staj, seminer, dersler hariç) olarak belirlenmiştir.
- Lisans programlarının müfredat şablonu aşağıdaki gibidir.
Ders Havuzunun Niteliği | Ders Sayısı | AKTS Kredi |
UFND | 3+1 | 7 |
YÖK ZORUNLU DERSLERİ (TURK VE HIST) | 4 | 8 |
SOFL | 2 | 8 |
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ HAVUZU | 2 | 10 |
ALAN SEÇMELİ HAVUZU | x | |
ALAN ZORUNLU DERSLER | x | |
TEMEL BİLİM/MATEMATİK ZORUNLU DERSLERİ | Alanın akreditasyonu için gereken sayı ve
nitelikte |
Alanın akreditasyonu için gereken kredide |
Toplam ders sayısı | En Fazla 43 | 240 |
- Ön Lisans programlarının müfredat şablonu aşağıdaki gibidir.
Ders Havuzunun Niteliği | Ders Sayısı | AKTS Kredi |
UFND | 2+1 | 7 |
YÖK ZORUNLU DERSLERİ (TURK VE HIST) | 4 | 8 |
ÜNİVERSİTE SEÇMELİ HAVUZU | 1 | 5 |
ALAN SEÇMELİ HAVUZU | x | |
ALAN ZORUNLU DERSLER | x | |
Toplam ders sayısı | En Fazla 22 | 120 |
- Lisans ve ön lisans programlarındaki Üniversite Seçmeli havuzundaki derslerin kredileri 5 AKTS olarak belirlenmiştir.
- Lisans ve ön lisans programlarındaki alan seçmeli derslerin kredileri 5 AKTS olarak belirlenmiştir.
- Lisans ve ön lisans programlarındaki alan zorunlu derslerin kredileri en az 5 AKTS olarak belirlenmiştir.
- Bir dönem içinde alınan toplam alan zorunlu ve seçmeli ders sayısı toplamı 5’i geçemez (UFND, SOFL, staj, seminer dersler hariç).
- Üniversitemizin tüm bölümlerinde dönem derslerinin AKTS kredilerinin toplamı 30 AKTS olacaktır.
- Eğitim dili İngilizce ve %30 İngilizce olan bölümlerde, Üniversite Seçmeli dersinin eğitim dili İngilizcedir. Bu bölümler için Üniversite Seçmeli dersleri Türkçe dilinde açılamaz. SOFL kodlu ikinci yabancı dil dersleri bu bölümler için de Üniversite Seçmelisi olarak sayılacaktır.
- Eğitim dili Türkçe olan bölümler ve MYO için Yüksekokul seçmelisi dersleri açılacak ve Üniversite Seçmelisi dersi niteliğinde sayılacaktır. SOFL kodlu ikinci yabancı dil dersleri bu bölümler için de Üniversite Seçmelisi olarak sayılacaktır.
- Üniversite Seçmeli dersi olarak sunulan bir dersi, o bölümün öğrencileri alamayacaktır. Üniversite Seçmeli dersleri özel ders olmalı ve önkoşul içermemektedir. Sadece o konuya giriş düzeyindedir. Kodları ise ABC 0XXX şeklinde olmalıdır (ABC bölüm kodunu, 0XXX rakamları ifade etmektedir). Bölümler tarafından önerilen tüm Üniversite Seçmeli dersleri “Üniversite Seçmeli Havuzunda” toplanıp öğrencilerin seçimine açılacaktır.
- Alan seçmeli olarak açılan dersler “Alan Seçmeli Havuzunda” toplanmıştır. Sadece o bölüm öğrencileri Fakülte içindeki “Alan Seçmeli Havuzları”, “Fakülte Seçmeli Havuzunu” oluşturulmuştur.. Öğrencinin bu havuzdan hangi dersi alabileceğine öğrencinin danışmanı onay verecektir.
- ERAS kodlu staj dersleri kaldırılmıştır. Erasmus yaz stajına giden öğrenciler için bölümlerinde staj dersi zorunlu ders ise, öğrenci bu dersi almış sayılacaktır. Staj dersi zorunlu olmayan bölümler için bölüm seçmelisi olarak bir staj dersi yaratılacak ve kodu ABC 1000 olacaktır (örneğin PSYC 1000 (0-0-0) 6) ve öğrenci bu dersi almış sayılacak. Dersin kredisi o fakültenin seçmeli derslerinin kredisine (5 veya 6) eşit olacaktır. Staj derslerin notu U/S olarak verilmeye devam edecektir. Erasmus yaz staj notları Fakülte YK kararı ile Öğrenci İşlerine bildirilecek ve Öğrenci İşleri OBS sistemine giriş yapacaktır.
UFND Üniversite ve YÖK Zorunlu Dersleri (HIST/TURK/ISG)
- UFND kodlu Kurumsal Temel Derslere, Türkçe ve İngilizce eğitim dillerine göre ayrı kodlar verilmiştir. Eğitim dili İngilizce veya %30 İngilizce olan bölümlerin İngilizce adı ile yazılan eğitim dili İngilizce olan kodları kullanması
- Lisans programları ve Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu bünyesindeki programlar için biri “UFND 7010 Sosyal Sorumluluk” dersi olmak üzere en az 4 Kurumsal Temel Ders (UFND), Ön lisans programları için biri “UFND 7010 Sosyal Sorumluluk” dersi olmak üzere en az 3 Kurumsal Temel Ders (UFND)
- UFND 7010 kodlu Sosyal Sorumluluk dersinin eğitim dili Türkçedir. Bu ders için notlar S (Başarılı) /U (Başarısız) notlandırılır.
- YÖK Zorunlu “HIST 1110 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I”, “HIST 1210 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II”, “TURK 1110 Türk Dili I”, “TURK 1210 Türk Dili II”,
- “ISG 9110 İş Sağlığı ve Güvenliği I” ve “ISG 9210 İş Sağlığı ve Güvenliği II” derslerinin eğitim dili Türkçedir ve çevrimiçi olarak hem güz hem de bahar dönemlerinde açılmaktadır.
- “ISG 9110 İş Sağlığı ve Güvenliği I” ve “ISG 9210 İş Sağlığı ve Güvenliği II” dersleri sadece Mühendislik ve Mimarlık Fakülteleri için zorunludur. Ancak diğer Fakülteler de istedikleri takdirde bu dersleri müfredatlarına seçmeli ders olarak ekleyebilirler.
- YÖK Zorunlu dersleri alacak olan uluslararası öğrencilerin eğitim dili İngilizce olan ve örgün olarak sadece güz (“HIST 11 20 Atat ü rk’s Prin cip les an d Hist or y of Revolution I”, “TURK 1120 Turkish I” ve “ISG 9120 Occupational Health And Safety I”) ve bahar (“HIST 1220 Atatürk’s Principles and History of Revolution II”, “TURK 1220 Turkish II” ve “ISG 9220 Occupational Health And Safety II) dönemlerinde açılacak derslere kayıtlanması gerekmektedir.
- UFND 7010 Sosyal Sorumluluk dersi tüm bölümlerde en erken Sınıf müfredatında yer alacaktır. Diğer UFND kodlu dersler dönemlere yayılarak verilecektir. Yabancı öğrenciler UFND 7020 Social Responsibility dersine kayıtlanacaklardır.
- UFND 7010 dışında müfredatta bir dönemde en fazla 2 UFND kodlu ders
- Lisans programları ve Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu bünyesindeki programlar için aşağıdaki UFND dersleri önerilmektedir (en az 3+1):
- UFND 2010/2020 Araştırma Kültürü/Research Culture
- UFND 5010/5020 Etik Kültürü/Ethic Culture
- UFND 6110/6120 Girişimcilik ve İş Planlaması/Entrepreneurship and Business Planning
- UFND 7010 Sosyal Sorumluluk
- ISG 9110 İş Güvenliği Ve İş Sağlığı-1
- Ön Lisans programları için aşağıdaki UFND dersleri önerilmektedir (en az 2+1)
- UFND 2010/2020 Araştırma Kültürü/Research Culture
- UFND 5010/5020 Etik Kültürü/Ethic Culture
- UFND 7010 Sosyal Sorumluluk
- ISG 9110 İş Güvenliği Ve İş Sağlığı-1
- YÖK Zorunlu “HIST 1110 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I”, “HIST 1210 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II”, “TURK 1110 Türk Dili I”, “TURK 1210 Türk Dili II”, derslerinin AKTS kredileri 2 yapılmıştır. Ders izlenceleri OBS sisteminde de güncellenecektir. Bu dersler müfredatta ilk 2 yıl (ilk 4 dönem) içinde yer alacaktır.
Başvuru
(1) Üniversiteye ÖSYM tarafından yerleştirilen ve kayıt yaptıran öğrencilerin varsa ders saydırma/intibak işlemleri için beş gün içinde ilgili akademik birime başvurmaları gerekir. Bu öğrencilerin, sonraki yarıyıl/yıllarda yapacakları ders saydırma talepleri ya da yapılan ders saydırma/intibak işlemlerinin iptaline yönelik istekleri kabul edilmez.
(2) Öğrenci, başvuru dilekçesinde, daha önce almış ve başarmış olduğu ders/dersler karşılığında hangi dersi/dersleri saydırmak istediğini belirtir. Talep edilmeyen dersler için herhangi bir değerlendirme yapılmaz.
(3) Dilekçeye öğrencinin daha önce öğrenim gördüğü derslere ait ders içerikleri ile yükseköğretim kurumu tarafından onaylanmış (mühürlü, kaşeli ve imzalı) not belgesi eklenmelidir. Söz konusu belgelerin fotokopi, faks, onaysız ve/veya eksik olması durumunda başvuru işleme alınmaz.
(4) Başvurular elden ve şahsen yapılır. Başvuru süresi dışındaki başvurular kabul edilmez.
(5) YÖK tarafından denkliği tanınmayan yurtdışındaki üniversitelerden alınan dersler için ders saydırma ve intibak işlemleri yapılmaz.
(6) Bir ön lisans veya lisans programını bitirip, başka bir ön lisans veya lisans programına kayıt yaptırılması halinde (Yatay Geçiş veya DGS yolu ile kayıt yaptıranlar hariç), önceki mezuniyet derecesi ile tamamlanan derslerin intibakı yapılmaz. Ancak kayıtlı bulunan programda, aynı veya benzer dersler önceki mezuniyet derecesinde alınmış ise bu dersler yerine başka dersler alınması yönünde yönetim kurulu kararı alınır. Lisans veya ön lisans eğitimi süresinde aynı anda devam edilen açık öğretim veya örgün öğretim programlarında alınan derslerin intibakı yapılmaz. Herhangi bir programdan kayıt silinmesi halinde alınan derslerin intibakı yapılır.
(7) Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve Yabancı Dil dersleri hariç olmak üzere en çok beş akademik yıl öncesine kadar alınıp başarılmış dersler için ders saydırma istenebilir. Bu süre dersin başarıldığı akademik yıldan itibaren dikkate alınır.
Ders Saydırma ve İntibak İşlemleri
(1) Yatay ve dikey geçişlerde ders saydırma başvuruları ilgili birimlerin intibak komisyonlarınca değerlendirilir ve ilgili birim yönetim kurullarınca karara bağlanır.
(2) Fakülte Dekanlığı/Yüksekokul Müdürlüğü bünyesinde Dekan/Müdür tarafından tüm bölüm temsilcilerini içeren bir komisyon veya her bir bölüm için ayrı bir komisyon oluşturulur.
(3) Ders saydırma istenen dersin zorunlu veya seçmeli olması durumuna bakılmaksızın, başarılı olmak şartıyla, ders içeriği uyumu/yeterliliği, kredisi ve bölüm/program eşdeğerliliği dikkate alınarak karar verilir.
(4) Birden fazla tekrarlanan dersler için en son alınan başarı notu ders saydırmaya esastır.
(5) Yaşar Üniversitesinde öğrenim görmüş veya görmekte olan öğrencilerin ders saydırma işlemlerinde harfli not muafiyeti uygulanır ve saydırılan derslerin notları Genel Akademik Not Ortalaması hesabında değerlendirmeye alınır. Değerlendirme aşağıdaki esaslara göre yapılır.
a) Yaşar Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliği tanımlanan harf notu katsayı eşdeğeri dikkate alınarak harf notu dönüşümü yapılır. Yüzdelik karşılıklar ise dikkate alınmaz (Ek 1 Not Dönüşüm Tablosu).
b) Doğrudan karşılığı olmayan katsayılarda lehte ve aleyhte olmasına bakılmaksızın en yakın harf notuna çevrilir. Eşitlik olması durumunda öğrenci lehine uygulama yapılır.
c) 100’lük sistemi kullanılan üniversiteden gelen öğrenciler için Ön lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği tanımlanan yüzdelik karşılıklar kullanılarak harf not dönüşümü yapılır (Ek 2 100’lük sistemden, 4’lük sisteme Not Dönüşüm Tablosu).
ç) Yukarıda belirtilen uygulama esasları 2014-2015 akademik yılı ve sonrasında kayıtlanan öğrenciler için uygulanır.
d) Öğrencinin gelmiş olduğu üniversitede almış olduğu derslerin kayıtlanacağı bölüme intibakı yapılırken önceden alınmış derslerin eşleştirilmesinde Üniversitemizdeki karşılıkları (ders adı, AKTS, öğrenim çıktıları) belirtilir. Ders saydırma kararı verilecekse not döküm belgesine (transkripte), ilgili dersin geldiği Üniversitedeki kodu, adı ve AKTS’ si işlenir.
(6) Yatay geçişle gelen öğrencilerin önceki diploma programından aldığı ve başarılı olduğu derslerin intibakı yapılarak, bu derslere ilişkin daha önce alınan notlar Yaşar Üniversitesi not sistemine dönüştürülerek transkripte işlenir.
(7) Saydırılan derslerin kredi toplamı ilgili programın ders programındaki derslerin toplam kredisinin yüzde ellisini geçemez. Ders saydırma istenen ders kredileri, toplam ders kredilerinin yarısından fazla ise öğrencinin almış olduğu en yüksek nottan başlayarak saydırılacak dersler belirlenir.
(8) Açık öğretim ve uzaktan eğitim programlarında alınan dersler için ders saydırma talepleri ilgili birim yönetim kurulları tarafından değerlendirilerek karara bağlanır.
(9) İçerikleri üniversitelere göre değişmeyen Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi derslerinin kredili olup olmadığına bakılmaksızın dersleri almış ve yeterli başarıyı göstermiş öğrencinin ders saydırma işlemleri yapılır.
(10) Saydırılan derslerin kredi toplamı, ders programında gösterilen yarıyıl kredi yükünün %70’inden fazla ise öğrenci bir üst sınıfa intibak ettirilir. Alınmayan/saydırılmayan dersler öncelikle alınır.
(11) Ders saydırma/intibak işlemlerinin sonuçlarına yönelik itirazlar, işlemlerin kesinleşip öğrenciye bildirildiği tarihten itibaren en geç beş iş günü içinde ilgili birime yapılır.
(12) Ders saydırma talebi ilgili yönetim kurulu tarafından karara bağlanıncaya kadar öğrenci, ders saydırma talebinde bulunduğu ders/derslere devam etmekle yükümlüdür.
Diğer Kurumlarda Öğrenim
(1) Yaşar Üniversitesi programlarından birinde kayıtlı iken, YÖK tarafından denkliği kabul edilen başka bir yükseköğretim kurumunun programlarında özel öğrenci statüsünde ders alan, yaz eğitiminde ders alan ve/veya ile yurtdışında öğrenim gören Yaşar Üniversitesi öğrencilerinin ders saydırma talepleri Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ nin 27 inci maddesi hükümlerine tabidir.
(2) Öğrencilerin diğer yükseköğretim kurumlarından alacağı derslerin, bu kurumlarda eğitime başlanmadan önce, ilgili birim yönetim kurulu kararıyla kabul edilmiş olması gerekir.

Eğitim ücreti ne zaman ödenir ?
Akademik takvimde ilan edilen tarihlerde yapılır. Eğitim ücreti dahil tüm işlemler yıllık olarak devam etmektedir.
Ders kayıtları ne zaman başlar ?
Akademik Takvim ilan edilen tarihler ile birlikte ayrıca Ders Kayıtlanma Takvimine göre süreç işlemektedir.
Ders kaydımı hangi gün ve saatte yapabilirim ?
İlgili dönemde ilan edilen ders kayıtlanma takvimine göre işlemektedir. Ders kayıt takvimi için tıklayınız…
İlk defa ders kaydı yapacak öğrenciyim hangi dersleri seçmeliyim?
Bölüm veya programda ilk defa ders alacak öğrenciler sadece müfredatında ilgili dönem için tanımlı olan dersleri almakla yükümlüdürler. Aşağıdaki bağlantıdan “Akademik Birimler“ sekmesinde Fakülte/Yüksekokul/Müdürlük ve Yüksek Lisans menülerinden uygun olanı seçerek Bölüm/Program güz yada bahar dönemi derslerine erişilebilir.
Seçmeli derslerimin bazıları seçmeli havuzunda göremiyorum ne yapmalıyım?
Listelenen derslerin sağ alt köşesinde yer alan “Tüm Dersleri Listele” butonuna tıkladığınızda tüm dersleri listeleyebilirsiniz.
Kaç AKTS ders alabilirim?
Başarılı Öğrenci
Bölümde en az iki dönem eğitim almış ve Genel not ortalaması en az 2.00 veya üzerinde olan öğrenci olarak tanımlanmıştır. Bu durumdaki öğrenciler için aşağıdaki ders kayıt kuralları uygulanır.
Başarılı statüdeki öğrenciler en fazla 40 AKTS’lik ders alabilir (staj dersi hariç). Bu öğrenciler:
I- Ders seçimi yaparken öncelikle varsa başarısız olduğu alt sınıfın dersleri kayıt ekranında bularak almakla yükümlüdürler.
II- Daha sonra bulunduğu sınıfın derslerini alabilirler.
III-Yukarıdaki iki koşulu (I-II) sağlamaları halinde 40 AKTS’ye kadar bir üst sınıfın derslerini alabilirler.
Sınamalı Öğrenci
Genel not ortalaması en fazla 1.99 veya altında olan öğrenci olarak tanımlanmıştır. Bu durumdaki öğrenciler için aşağıdaki ders kayıt kuralları uygulanır.
Sınamalı statüdeki öğrenciler en fazla 32 AKTS’lik ders alabilir (staj dersi hariç). Bu öğrenciler:
I- Ders seçimi yaparken öncelikle varsa başarısız olduğu alt sınıfın dersleri kayıt ekranında bularak almakla yükümlüdürler.
II- Daha sonra 32 AKTS’ye kadar bulunduğu sınıfın derslerini alabilirler.
III- Hiçbir şekilde üst sınıftan yeni ders alamazlar.
Ders kaydında seçmek istediğim dersi bulamıyorum ne yapmalıyım?
Ders kayıt ekranına gelerek aşağıdaki resimde kırmızı ile işaretli alanda görüldüğü üzere “Tümü” seçerek derslerinizi yeniden aratmalısınız. Bu işleme rağmen dersleriniz görünmüyor ise Akademik Danışmanınız ile iletişime geçebilirsiniz.
Genel Not Ortalamam 2.00 ‘ın altında kaç AKTS’lik ders alabilirim?
Genel not ortalaması en fazla 1.99 veya altında olan öğrenci olarak tanımlanmıştır. Bu durumdaki öğrenciler için aşağıdaki ders kayıt kuralları uygulanır.
Sınamalı statüdeki öğrenciler en fazla 32 AKTS’lik ders alabilir (staj dersi hariç). Bu öğrenciler:
I- Ders seçimi yaparken öncelikle varsa başarısız olduğu alt sınıfın dersleri kayıt ekranında bularak almakla yükümlüdürler.
II- Daha sonra 32 AKTS’ye kadar bulunduğu sınıfın derslerini alabilirler.
III- Hiçbir şekilde üst sınıftan yeni ders alamazlar.
Çakışan dersleri alabilir miyim?
- İki yeni ders çakışıyorsa alamazsınız.
- Devamsızlıktan(NA) başarısız olduğunuz dersi, bir başka bir dersle çakışması halinde alamazsınız.
- F/U notu ile başarısız olunan derslerin herhangi bir ders ile çakışması durumunda bu derslere kayıtlanabilirsiniz.
Hazırlık öğrencisiyim kayıt yenileme yapmama gerek var mı?
Hazırlık sınıfı öğrencilerinin ise dönem ücretlerini ödedikten sonra sistem üzerinden kayıt yenileme işlemi yapmalarına gerek yoktur.
Ders kaydımı yapmak istediğimde "Bazı Zorunlu Dersler Alınmadı" mesajı alıyorum ne yapabilirim ?
Bu mesaj müfredatınızda bulunan dersler için genel bir uyarı mesajıdır. Eğitim ücretinizi ödemiş iseniz ekrana gelen mesajdaki tamam butonuna basarak ders kaydınızı tamamlayabilirsiniz. Almadığınız zorunlu ders veya dersler mevcut ise danışman hocanız rehberliğinde ders kaydınızı tamamlayabilirsiniz. Ders kaydınızı yine de kesinleştiremiyorsanız; son bölümdeki UYARI kısmındaki gerekçeyi dikkate alarak ders kaydınızı revize etmeniz gerekmektedir
OBS üzerinden ders kayıtlanma işlemleri ile ilgili ayrıntılı bilgi için bağlantı adresimiz.
https://oim.yasar.edu.tr/wp-content/uploads/2020/12/kayit.pdf
Staj dersimin AKTS miktarı, toplam alabileceğim dönemlik AKTS sayısına katılır mı?
Hayır katılmaz.
- Genel not ortalaması en az 2.00 veya üzerinde ise 40 AKTS+Staj dersini alabilirsiniz.
- Genel not ortalaması en az 1.99 veya altında ise 32 AKTS+Staj dersini alabilirsiniz.
Staj dersini ne zaman seçebilirim ve koşulları nelerdir?
- Staj dersine kayıtlanabilmek için öncelikle staj uygulamasını tamamlamak ve onaylı staj defterini staj komisyonuna teslim etmek gerekmektedir. Stajın tamamlanmasını takip eden ilk akademik yıl içinde derse kayıtlanabilirsiniz.
- Stajınızı tamamlamadan staj dersine kayıtlanmanız durumda başarısız olarak notlandırılırsınız.
Dikey Geçiş öğrencisiyim ilk kez ders seçeceğim kaç AKTS'lik ders alabilirim?
Dikey geçişlerde ilk iki dönem ders yükü en fazla 30 AKTS’dir. Bu sınır Akademik danışmanın uygunluk vermesi halinde en fazla 40 AKTS’ye kadar yükseltilebilir. (Bu statüdeki öğrenciler,talepleri doğrultusunda 30 AKTS üzerinde almak istedikleri dersleri, ders ekleme-çıkarma haftasında danışman yardımı ile alabilirler.)
Yatay geçiş öğrencisiyim ilk kez ders seçeceğim kaç AKTS'lik ders alabilirim?
Yatay geçişlerde ilk iki dönem ders yükü en fazla 30 AKTS’dir. Bu sınır Akademik danışmanın uygunluk vermesi halinde en fazla 40 AKTS’ye kadar yükseltilebilir. (Bu statüdeki öğrenciler,talepleri doğrultusunda 30 AKTS üzerinde almak istedikleri dersleri, ders ekleme-çıkarma haftasında danışman yardımı ile alabilirler.)
Dersten Çekilme (Withdrawal) işlemini nasıl yaparım?
Dersten Çekilme işlemi için oimdestek.yasar.edu.tr adresine talepte bulunmanız yeterlidir. E posta ile başvuru kabul edilmemektedir.
Değerli Öğrenciler,
Yaşar Üniversitesi’ nde sizlerin kullanımına sunulmuş tüm sistemlere YASARID hesabınız ile giriş yapabilirsiniz.
YASARID hesabınız üniversitemize ilk kayıt esnasında otomatik oluşturulmaktadır.
E-posta Kullanımı için:
Kullanıcı Adınız | Öğrenci Numaranı[email protected] |
---|---|
Şifreniz | Mevcut şifreniz |
E-posta Hesabınıza Giriş | https://login.microsoftonline.com/ |
Şifre Sıfırlama | YASARID hesabınızın şifre sıfırlama işlemini https://obs.yasar.edu.tr/oibs/ogrenci/login.aspx web sayfasından “Şifre Sıfırla” linkinden yapabilirsiniz.Yeni oluşturulan şifreniz öncelikle Öğrenci Bilgi Sistemine kayıtlı ikinci (kişisel) E-posta hesabınıza gönderilecektir. Kişisel E-posta olmaması durumunda Öğrenci Bilgi Sisteminde kayıtlı kişisel Cep Telefonuna SMS olarak gönderilmektedir. Şifre değişikliğinin sağlıklı yapılabilmesi için Öğrenci Bilgi Sisteminde ikinci (kişisel) e-posta adresiniz ve cep telefonunuz güncel değilse Öğrenci İşleri Müdürlüğünden İletişim Bilgilerinizi güncellemeniz gerekmektedir. |
Yaşar ID Hesabınız ile :
erişimlerinde kullanabilirsiniz.
Öğrencinin mezun olması veya üniversite ile ilişiğinin kesilmesi durumunda YASARID hesabı silinir. YASARID hesabının silinmesi ile birlikte tüm kullanılan servislerin hizmeti sonlanmış olur.