Kayıt işlemlerini tamamladıktan sonra, onaylı not döküm belgesi ve ders içerikleri link adreslerinin, bağlı bulunduğunuz fakülte/yüksekokulların aşağıda belirtilen e-posta adreslerine 10 iş günü içinde içinde ileterek başvurabilirsiniz.
Ders İşlemleri Nelerdir ?
Ders Kaydı#Ekle-Bırak#Ders Tekrarı #Ders Yükü# Akademik Danışmanlık# Başarılı/Sınamalı #Ders Saydırma
Öğretim Bedeli – Kayıt Yenileme
(1) Üniversitedeki ön lisans/lisans programlarının yıllık öğretim bedelleri, bir sonraki öğretim yılında geçerli olmak üzere Mütevelli Heyeti tarafından belirlenir.
(2) Öğrenci öğretim ücretini, akademik takvimde ilan edilen ders kayıt süresi içinde ödemekle yükümlüdür.
(3) Dönem ücretini ödemeyen öğrencinin kaydı ve kayıt yenileme işlemleri yapılmaz, bu durumdaki öğrenci ders, sınav ve benzeri eğitim-öğretim etkinliklerine alınmaz.
(4) Öğrenci, lisans programında dört yıl, ön lisans programlarında iki yıl süresince alacağı derslerin kredi değerine bakılmaksızın o yıl için belirlenen dönem ücretini öder.
(5) Eğitimini dördüncü fıkrada belirtilen sürede tamamlayamayan öğrenci, kredi başına ücret üzerinden ödeme yapar. Bu ücretlendirme dönem ücretini aşamaz.
(6) Son iki dönemde mezuniyet durumunda olup her iki dönemde toplam 20 kredinin altında ders alan öğrenci, kredi başına ücret üzerinden ödeme yapar. Bu ücretlendirme dönem ücretini aşamaz. 21 ve daha fazla kredi alındığı takdirde dönem ücretinin tamamı ödenir.
(7) Hazırlık sınıfı güz dönemi yeterlik sınavından başarılı olan öğrenci, bahar döneminde dönem ücretini ödeyerek kaydını yaptırır.
(8) Özel öğrenciler kredi başına ücret öderler. Bu ücret, öğrencilik hakkı kazanıp kayıt olunduğunda eğitim ücretinden düşülmez.
(9) Disiplin suçu nedeniyle ilişiği kesilen öğrenciye ücret iadesi yapılmaz.
(10) Disiplin cezası almış öğrencinin ceza süresi içerisinde yatırmış olduğu ücret dönem ücretinden sayılır, iade edilmez.
Kayıt Yenilemedi Durumu:
- Ders ekleme-bırakma dönemi bitimine kadar dönem kaydını yenilemeyen öğrenciler ilgili dönem itibariyle kayıtsız öğrenci ( Kayıt Yenilemedi ) statüsüne geçirilir. İlgili öğrenciler kayıtsız kaldıkları süreler içinde derslere ve sınavlara giremezler, öğrencilik haklarından yararlanamazlar.
- Kayıtsız öğrenci statüsünde geçirilen dönemler öğrenim süresine ve burs süresine dahil edilir.
- Kayıtsız geçirilen sürelerde varsa Kredi ve Yurtlar Kurumu’ndan (KYK) alınan burs kesilebilir. Bu konuyla ilgili olarak detaylı bilginin bizzat KYK’dan alınması gerekir.
- Kayıtsız statüde geçirilen dönem (ler) için Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından genel sağlık sigortası kapsamında sigorta primi ödemesi istenebilir. Sağlık sigortası ile ilgili detaylı bilginin bizzat SGK’dan alınması gerekir.
- Kayıtsız statüye geçirilen öğrencilerin kayıtsız statüde bulunduklarına dair bilgiler YÖK’ün bilgi sistemi (YÖKSİS) aracılığıyla YÖK’e bildirilmektedir. Bu kapsamda e-devlet üzerinden alacağınız öğrenci belgesi üzerinde kayıt statünüz “Kayıt Yenilemedi” olarak yer alacaktır.
Ders Kayıtları
(1) Öğrenciler her dönem başında ve akademik takvimde ilan edilen süreler içinde, ödemekle yükümlü oldukları dönem öğretim bedelini ödedikten sonra dönem kayıtlarını yeniler ve ders kayıtlarını yaparlar. Tam burslu öğrenciler de kayıt yenileme ve ders kayıtlarını yapmakla yükümlüdür.
Akademik Danışmanlık
(1) Her öğrenci için, kayıtlı bulunduğu bölümün/programın başkanı tarafından bir akademik danışman görevlendirilir. Öğrencinin kayıt yenileme, bireysel ders programı oluşturma ve ders alma-bırakma işlemleri danışmanının rehberliğinde yapılır. Öğrencinin kayıt işlemlerindeki hata ve eksikliklerden öğrenci sorumludur.
Program Müfredatları
(1) Lisans ve ön lisans programlarının müfredatı bölümlerin teklifi, ilgili kurulun önerisi ve Senato kararı ile belirlenir.
(2) Derslerin kredi değerleri, AKTS kredisi ve Yaşar Üniversitesi kredisi olarak düzenlenir.
(3) Bir müfredat, bir dönemde en az 28, en fazla 32 olmak üzere, ön lisans programları için toplam 120, lisans programları için toplam 240 kredi olacak şekilde düzenlenir. Not ortalaması Öğrencinin başarı durumu, dönem not ortalaması ve genel not ortalaması hesaplanarak belirlenir.
Not Ortalaması
(1) Öğrencinin başarı durumu ,dönem not ortalaması ve genel not ortalaması hesaplanarak belirlenir.
(2) Dönem not ortalaması, öğrencinin o dönem kayıt olduğu bütün derslerin başarı notlarının sayısal değerlerinin ağırlıklı ortalamasıdır.
(3) Genel not ortalaması, öğrencinin öğretim süresi boyunca kayıt olduğu bütün derslerin başarı notlarının sayısal değerlerinin ağırlıklı ortalamasıdır.
(4) Ağırlık olarak derslerin AKTS kredi değerleri kullanılır.
(5) Akademik not ortalamaları virgülden sonra iki basamak olarak gösterilir. Akademik not ortalamalarında virgülden sonraki üçüncü basamak göz önüne alınmaz.
(6) Genel not ortalaması hesabında tekrar edilen derslerden alınan en son not değerlendirmeye katılır. Öğrencinin kayıt yaptırdığı tüm dersler not döküm belgesinde gösterilir.
Ders Yükü
(1) Öğrenci bir dönemde en az 20 en fazla 40 kredilik ders alabilir. Ancak, lisans eğitimini sekiz dönemde, ön lisans eğitimini iki yılda tamamlayamayan veya mezuniyet durumunda olan öğrenci için asgari kredi şartı aranmaz.
(2) Öğrencilerin birinci fıkra hükmüne tabi azami ders yükleri başarılı veya sınamalı statülerine göre belirlenir. Kayıtlı olduğu programa yeni başlayan öğrenciler için bu statüler ikinci dönemin sonundan itibaren uygulanır.
(3) Yıllık ders içeren programlarda bu statüler yıllık başarı durumuna göre belirlenir.
Başarılı Öğrenciler
(1) Herhangi bir dönem sonunda genel not ortalaması en az 2,00 ve üzeri olan öğrenciler başarılı sayılır.
(2) Başarılı öğrenciler bir dönemde en fazla 40 kredilik derse kayıt yaptırabilir.
Sınamalı Öğrenciler
(1) Herhangi bir dönem sonunda genel not ortalaması 1,99 veya altında olan öğrenci sınamalı sayılır.
(2) Dönem kayıtları sırasında öğrencinin daha önceki dönemlerde bir harf notu almamış olduğu bütün dersler o öğrenci için yeni ders olarak tanımlanır.
(3) Sınamalı statüsünde olan öğrenci, öncelikle başarısız olduğu, (F), (W), (U) veya (NA) notları aldığı, müfredatındaki zorunlu dersleri tekrar etmekle yükümlü olup, toplam en fazla 32 kredilik ders alabilir. İlgili dönemde tekrar edilecek yeterli ders bulunmaması durumunda öğrenci 32 krediye kadar yeni derse kayıtlanabilir.
Ders Ekleme-Bırakma
(1) Öğrenciler kayıtlı bulundukları derslerden seçimlik olanlarını, akademik takvimdeki ders ekleme-ders bırakma süresi içinde, danışmanlarının rehberliğinde değiştirebilir, bırakabilir veya yeni seçimlik ders alabilirler.
(2) Zorunlu bir dersin başka bir zorunlu dersin alınması kaydıyla bırakılması mümkündür.
(3) Ders kayıtlarını süresinde tamamlayamayan öğrenciler, en son ders ekleme-bırakma süresi içinde kayıtlarını tamamlayabilirler.
(4) Ders ekleme-bırakma bitim tarihinden sonra ders kayıt işlemi yapılmaz.
(5) Öğrenci kayıtlanmamış olduğu derse devam edemez ve sınav ve diğer yükümlülüklerini yerine getiremez. Aksi durum derse kayıtlanıldığı anlamına gelmez, verilen notlar not döküm belgesine işlenmez.
Ders Tekrarı
(1) Başarılı öğrenciler daha önce ancak (C-), (D+) ve (D) notu almış oldukları bir dersi, ders ekleme-bırakma döneminde ve derste yer olması kaydıyla tekrarlayabilirler.
(2) Sınamalı statüsündeki öğrenciler daha önce (C-), (D+) ve (D) notu almış olduğu derslerden istediklerini tekrarlayabilirler.
(3) Programındaki zorunlu bir dersten (F), (U), (W) ve (NA) notlarından birini alan öğrenci,o derse açıldığı ilk dönemde öncelikle kayıt olmak zorundadır.
(4) Programındaki seçmeli bir dersten (F), (U), (W) ve (NA) notlarından birini alan öğrenci,
bu dersi tekrarlar veya bu dersin yerine aynı ders grubundan bir başka seçmeli dersi alabilir.
Ders Saydırma
(1) Öğrenciler, daha önce alıp başarısız oldukları veya çekildikleri zorunlu dersleri tekrarlamak zorundadır. Başarısız olunan ders seçmeli ise, öğrenciler aynı dersi veya başka bir seçmeli dersi, başarısız olunan dersin yerine saydırarak tekrarlayabilirler.
(2) Öğrenciler, içinde bulunulan dönemde aldıkları ve henüz notlandırılmamış bir dersi, daha önceki dönemlerde aldıkları bir ders yerine saydırabilirler. Saydırma talebinde bulunulan ders (son ders), saydırılacak dersten sonra alınmış olmalıdır. Aynı dönem/modül içinde alınan dersler birbiri yerine sayılamaz.
(3) Ders saydırma işleminde bir ders yalnızca bir başka derse karşılık gelebilir
(4) Diğer yükseköğretim kurumlarından alınıp karşılığında muaf olunan dersler(Transfer Dersler) saydırılamaz.
(5) Birbiri yerine saydırılan derslerde kredi eşitliği aranmaz.
(6) Her iki dersi de notlandırılmış olan derslerin birbiri yerine saydırma işlemi OBS üzerinden öğrencinin akademik danışman yardımı ile yapılır.
DERS GRUPLARI
(Zorunlu,Seçmeli,Ön Koşul,vs.)
A) Zorunlu Ders grubu, Program zorunlu dersler, Üniversite zorunlu dersler ve YÖK zorunlu derslerinden ibarettir. Bunlardan;
1) Program zorunlu dersler, öğretim programlarında yer alan ve öğrencinin mezun olabilmesi için başarılı olması gereken derslerdir. Program zorunlu derslere, ilgili fakülte kurul kararı ile aynı zamanda bir başka bölümün seçmeli ders statüsü de verilebilir.
2) Üniversite zorunlu dersler (UFND), öğrencinin mezun olabilmesi için başarılı olmak zorunda olduğu, bilgi-görgü ve genel kültürünü arttırmak amacıyla aldığı derslerdir. Bu dersler, Senato tarafından belirlenen, programa bağlı seçmeli dersler yerine saydırılamayan derslerdir.
3) YÖK zorunlu dersler, 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinde belirtilen derslerdir. (“Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I”, “ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II”, “Türk Dili I”, “Türk Dili II”)
B) Seçmeli Ders grupları:
1) Alan seçmeli dersler, öğrencinin kayıtlı olduğu eğitim-öğretim programında yer alan seçmeli dersler arasından seçerek alıp başarılı olması gereken derslerdir. Bir alan seçmeli dersinden başarısız olunması halinde öğrenci bu dersin yerine, ders alma-bırakma süreci sonuna kadar başka bir alan seçmeli dersi alabilir. Öğrenci, başarısız olduğu alan seçmeli ders yerine başka bir alan seçmeli ders alarak bu derse ait yükümlülüğünü yerine getirir, ancak her hâlükârda başarısız olduğu alan seçmeli dersi not döküm belgesinde yer alır.
2) Üniversite seçmeli dersler, öğrencinin kayıtlı olduğu programa destek niteliği taşıyan, yan dal ve/veya çift ana dal yapmaya fırsat verecek dersler ile öğrencinin ilgi alanı doğrultusunda almak istediği derslerden ve Senato tarafından onaylanan derslerden oluşur. Bu dersler aynı zamanda bir programın alan seçmeli dersi olabilir. Öğrenci, başarısız olduğu Üniversite seçmeli dersi yerine aynı derslerin içinden bir başka Üniversite seçmeli dersi alıp
başarmak zorundadır. Bir ders aynı anda hem alan seçmeli hem de Üniversite seçmeli ders
yerine saydırılamaz.
Ön koşullu dersler, alınabilmesi için önceki dönemlerde yer alan derslerden bir veya birkaçının başarılması zorunlu olan derslerdir. Ön koşullu dersler, ilgili kurulların önerisi ve Senatonun kararıyla belirlenir.
AKTS Kredisi Nedir?
Avrupa Kredi Transfer Sistemi
AKTS (Avrupa Kredi Transfer Sistemi) kredisi, öğrencilerin bir akademik yılda dersin tanımlanmış olan öğrenme çıktılarına sahip olması için belirlenen öğrenci iş yükünü tanımlayan kredi değeridir. Bir akademik yıl içinde yer alan tüm derslerin toplam AKTS değeri 60 olarak belirlenmiştir. AKTS kredisi tam sayı olarak ifade edilir. AKTS Kredisi belirli bir zaman içinde, öğrencinin ders çıktılarına başarıyla ulaşabilmesi için öğrencinin yapması gereken, ders, uygulama, ödev, sınav vb., “Öğrenci İş Yükünü” ifade eder. Yaşar Üniversitesi’nde bir akademik yılda iki dönem vardır ve dönemlerin her biri ortalama 17 haftadan (14 eğitim-öğretim haftası, 1 sınavlara hazırlık haftası ve 2 final sınavı haftası) oluşur. Böylece bir dönem, minimum 30 AKTS kredisine ve 765 saatlik öğrenci iş yüküne (dersler, ödevler, okuma, projeler, sınavlar vb. gibi bütün öğrenme ve öğretme faaliyetlerini içeren, yıllık bazda 60 AKTS kredisine karşılık gelen 1530 saatlik iş yükü) karşılık gelir. Dolayısıyla, 1 AKTS kredisi 25,5 saatlik iş yüküne karşılık gelir ve bu, programların ders birimlerinin kredi ağırlıklarının hesaplanmasında kullanılır.
AKTS Bilgi Paketi
Bologna
AKTS bilgi paketi yüksek öğretim kurumlarındaki öğrencileri, akademisyen ve idareciler ile diğer ilgili şahısları üniversitenin sunduğu programlar hakkında bilgilendirmek için Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanan ders bilgilendirme paketidir. Ayrıca öğrencilerin sosyal faaliyetleri ve kampüs yaşamlarını ilgilendiren bilgileri de içerir.
Genel Müfredat Bilgisi
Ders Planı
- Lisans programlarında bir öğrencinin staj dersleri dışında alabileceği ders sayısı en fazla 43 (12 üniversitenin belirlediği zorunlu ders + 31 programa özgü zorunlu ders; staj, seminer, dersler hariç) olarak belirlenmiştir. Ders sayılarında Fakülte/Bölüm bazında farklılıklar olabilir.
- Ön lisans programlarında bir öğrencinin alabileceği ders sayısı en fazla 24 (8 üniversitenin belirlediği zorunlu ders + 16 programa özgü zorunlu ders; staj, seminer, dersler hariç) olarak belirlenmiştir.
- Lisans ve ön lisans programlarındaki Üniversite Seçmeli havuzundaki derslerin kredileri 5 AKTS’dir.
- Lisans ve ön lisans programlarındaki Alan Seçmeli Derslerin kredileri 5 AKTS’dir.
- Lisans ve ön lisans programlarındaki alan zorunlu derslerin kredileri en az 5 AKTS olarak belirlenmiştir.
- Üniversitemizin tüm bölümlerinde dönem derslerinin AKTS kredilerinin toplamı 30 AKTS’dir.
- Eğitim dili İngilizce ve %30 İngilizce olan bölümlerde, Üniversite Seçmeli dersinin eğitim dili İngilizcedir. SOFL kodlu ikinci yabancı dil dersleri bu bölümler için de Üniversite Seçmelisi olarak sayılacaktır.
- Eğitim dili Türkçe olan bölümler ve MYO için Yüksekokul seçmelisi dersleri açılacak ve Üniversite Seçmelisi dersi niteliğinde sayılacaktır. SOFL kodlu ikinci yabancı dil dersleri bu bölümler için de Üniversite Seçmelisi olarak sayılacaktır.
- Üniversite Seçmeli dersi olarak sunulan bir dersi, o bölümün öğrencileri alamayacaktır. Üniversite Seçmeli dersleri özel ders olmalı ve önkoşulu olmamalıdır. Sadece o konuya giriş düzeyinde olmalıdır. Kodları ise ABC 0XXX şeklinde olmalıdır (ABC bölüm kodunu, 0XXX rakamları ifade etmektedir). Bölümler tarafından önerilen tüm Üniversite Seçmeli dersleri “Üniversite Seçmeli Havuzunda” toplanır.
- Alan seçmeli olarak açılan dersler “Alan Seçmeli Havuzunda” toplanacak ve sadece o bölüm öğrencileri Fakülte içindeki “Alan Seçmeli Havuzları”, “Fakülte Seçmeli Havuzunu” oluşturacaktır. Öğrencinin bu havuzdan hangi dersi alabileceğine öğrencinin danışmanı onay verecektir.
- Erasmus yaz stajına giden öğrenciler için bölümlerinde staj dersi zorunlu ders ise, öğrenci bu dersi almış sayılacaktır. Staj dersi zorunlu olmayan bölümler için bölüm seçmelisi olarak bir staj dersi yaratılacak ve kodu ABC 1000 olacaktır (örneğin PSYC 1000 (0-0-0) 6) ve öğrenci bu dersi almış sayılacak. Staj derslerin notu U/S olarak notlandırılmaktdır. Erasmus yaz staj notları Fakülte YK kararı ile Öğrenci İşlerine bildirilecek ve Öğrenci İşleri OBS sistemine giriş yapacaktır.
UFND Üniversite ve YÖK Zorunlu Dersleri (HIST/TURK/ISG)
-
- UFND kodlu Kurumsal Temel Derslere, Türkçe ve İngilizce eğitim dillerine göre ayrı kodlar verilmiştir. Eğitim dili İngilizce veya %30 İngilizce olan bölümlerin İngilizce adı ile yazılan eğitim dili İngilizce olan ders kodları kullanılır.
- Lisans programları ve Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu bünyesindeki programlar için biri “UFND 7010 Sosyal Sorumluluk” dersi olmak üzere en az 4 Kurumsal Temel Ders (UFND), Ön lisans programları için biri “UFND 7010 Sosyal Sorumluluk” dersi olmak üzere en az 3 Kurumsal Temel Ders (UFND)
- UFND 7010 kodlu Sosyal Sorumluluk dersinin eğitim dili Türkçedir. Bu ders için notlar S(Başarılı) / U(Başarısız) olarak notlandırılır.
- YÖK Zorunlu “HIST 1110 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I”, “HIST 1210 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II”, “TURK 1110 Türk Dili I”, “TURK 1210 Türk Dili II”,
- “ISG 9110 İş Sağlığı ve Güvenliği I” ve “ISG 9210 İş Sağlığı ve Güvenliği II” derslerinin eğitim dili Türkçedir ve çevrimiçi olarak hem güz hem de bahar dönemlerinde açılacaktır.
- “ISG 9110 İş Sağlığı ve Güvenliği I” ve “ISG 9210 İş Sağlığı ve Güvenliği II” dersleri sadece Mühendislik ve Mimarlık Fakülteleri için zorunludur.
- YÖK Zorunlu dersleri alacak olan uluslararası öğrencilerin eğitim dili İngilizce olan ve örgün olarak sadece güz (“HIST 1120 Atatürk’s Principles and History of Revolution I”, “TURK 1120 Turkish I” ve “ISG 9120 Occupational Health And Safety I”) ve bahar (“HIST 1220 Atat ürk’s Pr in cip les an d Histor y of Revolu t i on II”, “TURK 1220 Turkish II” ve “ISG 9220 Occupational Health And Safety II) dönemlerinde açılacak derslere kayıtlanması gerekmketedir.
- UFND 7010 Sosyal Sorumluluk dersi tüm bölümlerde en erken Sınıf müfredatında yer alacaktır. Diğer UFND kodlu dersler dönemlere yayılarak verilecektir. Yabancı öğrenciler UFND 7020 Social Responsibility dersine kayıtlanacaklardır.
- UFND 7010 dışında müfredatta bir dönemde en fazla 2 UFND kodlu ders
- Lisans programları ve Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu bünyesindeki programlar için aşağıdaki UFND dersleri önerilmektedir (en az 3+1):
- UFND 2010/2020 Araştırma Kültürü/Research Culture
- UFND 5010/5020 Etik Kültürü/Ethic Culture
- UFND 6110/6120 Girişimcilik ve İş Planlaması/Entrepreneurship and Business Planning
- UFND 7010 Sosyal Sorumluluk
- ISG 9110 İş Güvenliği Ve İş Sağlığı-1
- Ön Lisans programları için aşağıdaki UFND dersleri önerilmektedir (en az 2+1)
- UFND 2010/2020 Araştırma Kültürü/Research Culture
- UFND 5010/5020 Etik Kültürü/Ethic Culture
- UFND 7010 Sosyal Sorumluluk
- ISG 9110 İş Güvenliği Ve İş Sağlığı-1
- YÖK Zorunlu “HIST 1110 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I”, “HIST 1210 Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II”, “TURK 1110 Türk Dili I”, “TURK 1210 Türk Dili II”, derslerinin AKTS kredileri 2 AKTS dir.
Ders Saydırma
Muafiyet ve İntibak İşlemleri
Başvuru
(1) Üniversiteye ÖSYM tarafından yerleştirilen ve kayıt yaptıran öğrencilerin varsa ders saydırma/intibak işlemleri için beş gün içinde ilgili akademik birime başvurmaları gerekir. Bu öğrencilerin, sonraki yarıyıl/yıllarda yapacakları ders saydırma talepleri ya da yapılan ders saydırma/intibak işlemlerinin iptaline yönelik istekleri kabul edilmez.
(2) Öğrenci, başvuru dilekçesinde, daha önce almış ve başarmış olduğu ders/dersler karşılığında hangi dersi/dersleri saydırmak istediğini belirtir. Talep edilmeyen dersler için herhangi bir değerlendirme yapılmaz.
(3) Dilekçeye öğrencinin daha önce öğrenim gördüğü derslere ait ders içerikleri ile yükseköğretim kurumu tarafından onaylanmış (mühürlü, kaşeli ve imzalı) not belgesi eklenmelidir. Söz konusu belgelerin fotokopi, faks, onaysız ve/veya eksik olması durumunda başvuru işleme alınmaz.
(4) Başvurular elden ve şahsen yapılır. Başvuru süresi dışındaki başvurular kabul edilmez.
(5) YÖK tarafından denkliği tanınmayan yurtdışındaki üniversitelerden alınan dersler için ders saydırma ve intibak işlemleri yapılmaz.
(6) Bir ön lisans veya lisans programını bitirip, başka bir ön lisans veya lisans programına kayıt yaptırılması halinde (Yatay Geçiş veya DGS yolu ile kayıt yaptıranlar hariç), önceki mezuniyet derecesi ile tamamlanan derslerin intibakı yapılmaz. Ancak kayıtlı bulunan programda, aynı veya benzer dersler önceki mezuniyet derecesinde alınmış ise bu dersler yerine başka dersler alınması yönünde yönetim kurulu kararı alınır. Lisans veya ön lisans eğitimi süresinde aynı anda devam edilen açık öğretim veya örgün öğretim programlarında alınan derslerin intibakı yapılmaz. Herhangi bir programdan kayıt silinmesi halinde alınan derslerin intibakı yapılır.
(7) Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve Yabancı Dil dersleri hariç olmak üzere en çok beş akademik yıl öncesine kadar alınıp başarılmış dersler için ders saydırma istenebilir. Bu süre dersin başarıldığı akademik yıldan itibaren dikkate alınır.
Ders Saydırma ve İntibak İşlemleri
(1) Yatay ve dikey geçişlerde ders saydırma başvuruları ilgili birimlerin intibak komisyonlarınca değerlendirilir ve ilgili birim yönetim kurullarınca karara bağlanır.
(2) Fakülte Dekanlığı/Yüksekokul Müdürlüğü bünyesinde Dekan/Müdür tarafından tüm bölüm temsilcilerini içeren bir komisyon veya her bir bölüm için ayrı bir komisyon oluşturulur.
(3) Ders saydırma istenen dersin zorunlu veya seçmeli olması durumuna bakılmaksızın, başarılı olmak şartıyla, ders içeriği uyumu/yeterliliği, kredisi ve bölüm/program eşdeğerliliği dikkate alınarak karar verilir.
(4) Birden fazla tekrarlanan dersler için en son alınan başarı notu ders saydırmaya esastır.
(5) Yaşar Üniversitesinde öğrenim görmüş veya görmekte olan öğrencilerin ders saydırma işlemlerinde harfli not muafiyeti uygulanır ve saydırılan derslerin notları Genel Akademik Not Ortalaması hesabında değerlendirmeye alınır. Değerlendirme aşağıdaki esaslara göre yapılır.
a) Yaşar Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav yönetmeliği tanımlanan harf notu katsayı eşdeğeri dikkate alınarak harf notu dönüşümü yapılır. Yüzdelik karşılıklar ise dikkate alınmaz (Ek 1 Not Dönüşüm Tablosu).
b) Doğrudan karşılığı olmayan katsayılarda lehte ve aleyhte olmasına bakılmaksızın en yakın harf notuna çevrilir. Eşitlik olması durumunda öğrenci lehine uygulama yapılır.
c) 100’lük sistemi kullanılan üniversiteden gelen öğrenciler için Ön lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği tanımlanan yüzdelik karşılıklar kullanılarak harf not dönüşümü yapılır (Ek 2 100’lük sistemden, 4’lük sisteme Not Dönüşüm Tablosu).
ç) Yukarıda belirtilen uygulama esasları 2014-2015 akademik yılı ve sonrasında kayıtlanan öğrenciler için uygulanır.
d) Öğrencinin gelmiş olduğu üniversitede almış olduğu derslerin kayıtlanacağı bölüme intibakı yapılırken önceden alınmış derslerin eşleştirilmesinde Üniversitemizdeki karşılıkları (ders adı, AKTS, öğrenim çıktıları) belirtilir. Ders saydırma kararı verilecekse not döküm belgesine (transkripte), ilgili dersin geldiği Üniversitedeki kodu, adı ve AKTS’ si işlenir.
(6) Yatay geçişle gelen öğrencilerin önceki diploma programından aldığı ve başarılı olduğu derslerin intibakı yapılarak, bu derslere ilişkin daha önce alınan notlar Yaşar Üniversitesi not sistemine dönüştürülerek transkripte işlenir.
(7) Saydırılan derslerin kredi toplamı ilgili programın ders programındaki derslerin toplam kredisinin yüzde ellisini geçemez. Ders saydırma istenen ders kredileri, toplam ders kredilerinin yarısından fazla ise öğrencinin almış olduğu en yüksek nottan başlayarak saydırılacak dersler belirlenir.
(8) Açık öğretim ve uzaktan eğitim programlarında alınan dersler için ders saydırma talepleri ilgili birim yönetim kurulları tarafından değerlendirilerek karara bağlanır.
(9) İçerikleri üniversitelere göre değişmeyen Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi derslerinin kredili olup olmadığına bakılmaksızın dersleri almış ve yeterli başarıyı göstermiş öğrencinin ders saydırma işlemleri yapılır.
(10) Saydırılan derslerin kredi toplamı, ders programında gösterilen yarıyıl kredi yükünün %70’inden fazla ise öğrenci bir üst sınıfa intibak ettirilir. Alınmayan/saydırılmayan dersler öncelikle alınır.
(11) Ders saydırma/intibak işlemlerinin sonuçlarına yönelik itirazlar, işlemlerin kesinleşip öğrenciye bildirildiği tarihten itibaren en geç beş iş günü içinde ilgili birime yapılır.
(12) Ders saydırma talebi ilgili yönetim kurulu tarafından karara bağlanıncaya kadar öğrenci, ders saydırma talebinde bulunduğu ders/derslere devam etmekle yükümlüdür.
Diğer Kurumlarda Öğrenim
(1) Yaşar Üniversitesi programlarından birinde kayıtlı iken, YÖK tarafından denkliği kabul edilen başka bir yükseköğretim kurumunun programlarında özel öğrenci statüsünde ders alan, yaz eğitiminde ders alan ve/veya ile yurtdışında öğrenim gören Yaşar Üniversitesi öğrencilerinin ders saydırma talepleri Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ nin 27 inci maddesi hükümlerine tabidir.
(2) Öğrencilerin diğer yükseköğretim kurumlarından alacağı derslerin, bu kurumlarda eğitime başlanmadan önce, ilgili birim yönetim kurulu kararıyla kabul edilmiş olması gerekir.
Ders saydırma işlemleri ilgili birim yönetim kurulu tarafından yürütülerek karara bağlanır, sonuçlar ilan edilir. Yönetim kurulu kararında öğrencinin hangi yarıyıla intibak ettirildiği ve daha önce alınan dersin kodu, adı, kredisi ve başarı notu ile saydırılan dersin adı, kodu ve kredisi belirtilir.
Derslere Devam, Sınav ve Değerlendirme
Derslere Devam
(1) Öğrenciler, kayıtlı oldukları ders kapsamındaki her türlü etkinliğe katılmakla yükümlüdürler. Öğrencilerin devam durumları dersin öğretim elemanı tarafından değerlendirilir.
(2) Derslere devam, sınavlar ve değerlendirme ile ilgili hususların her dersin öğretim elemanı tarafından belirlenip, ders izlencesinde eğitim-öğretim dönemi başında öğrencilere duyurulması zorunludur. Ders izlencesinde aksi belirtilmedikçe dönem sonu sınavına katılmak için teorik ders saatlerinin en az %70’ine, uygulama ders saatlerinin de en az %80’ine devam zorunludur.
(3) Tüm derslere devam zorunlu olup, ders kayıtlarında ilk kez alınan derslerin ders programları çakışamaz.
(4) Daha önce (F) veya (U) alınan derslerin, takip eden ve dersin açıldığı ilk dönemde alınması zorunludur. (F) veya (U) alınan derslerin programının ilk defa alınacak ders/dersler (in) ders programı ile çakışması halinde, (F) veya (U) notu alınan ders/dersler(e) kayıt yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için derse devam koşulu aranmaz. Ancak bu öğrenciler yapılan tüm sınavlara ve ödevlere katılmak zorundadırlar. Devamsızlık nedeni ile (NA) alınan dersler bu uygulamanın dışındadır.
Sınav Türleri
Dönem sonu sınavları, akademik takvimde belirtilen tarihlerde yapılır.
a) Ara sınav: Proje, bitirme ödevi, laboratuvar, atölye, yazılı, sözlü ve benzeri çalışmalar içeren derslerin dönem içi değerlendirmeleri ara sınav olarak kabul edilir. Ara sınavların tarihleri ile dönem başarı notu içindeki ağırlığı ders izlencesinde belirtilmek zorundadır. Öğrencinin ara sınav notuna itirazı, ilgili dersin öğretim elemanı tarafından değerlendirilmek ve yönetim kurulu tarafından karara bağlanmak üzere, ilgili akademik birimin dekanlığına/müdürlüğüne yapılır. Alınan karar Öğrenci İşleri Müdürlüğüne bildirilir. Dönem sonunda ilan edilen harf notlarına yapılan itiraz için de aynı işlemler uygulanır. Öğretim elemanları tarafından hatalı not girişlerine ilişkin düzeltme talepleri en geç üç hafta içinde,
yönetim kurulu tarafından karara bağlanmak üzere, ilgili akademik birimin dekanlığına/müdürlüğüne yapılır.
b) Dönem sonu sınavı: Proje, bitirme ödevi, laboratuvar, atölye, yazılı, sözlü ve benzeri çalışmalar içeren derslerin dönem içi değerlendirmeleri dönem sonu sınavı olarak kabul edilir. Dönem sonu sınavlarının başarı notu içindeki ağırlığı ders izlencesinde belirtilmek zorundadır.
c) Diğer değerlendirmeler: Öğretim elemanı tarafından dönem başında belirlenmek ve ders izlencesinde yer almak kaydıyla kısa sınav, ödev, katılım, telafi, yazılı, sözlü ve benzeri şekilde değerlendirme yöntemleri kullanılabilir.
ç) Mazeret sınavı: Niteliğine uygun olması koşuluyla ara sınav veya dönem sonu sınavlarından birine girmeyen öğrencilerden Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği 33 üncü maddenin birinci fıkrasında belirtilen esaslar doğrultusunda geçerli mazeretleri ilgili yönetim kurulunca kabul edilenlere mazeret sınav hakkı verilir. Mazeret sınavına girmeyen öğrenciler bu haklarını kaybederler. Mazeret sınavına başvuran öğrenci için; başvurusunun kabul edilmesi veya edilmemesi ile ilgili yönetim kurulu kararı alınır ve ilgili birime bildirilir. Mazeret sınavı ara sınav için verilmiş ise not girişini öğretim elemanı bilgi sistemi üzerinden girer. Not bildirimi akademik takvimde belirtilen son not gününden sonra bildirilmek durumunda kalınmış ise dönem sonu harf notunu Öğrenci İşleri Müdürlüğü bilgi sistemine aktarır.
d) Tek ders sınavı: Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği 34 üncü maddede belirtilen mezuniyet koşulları dikkate alınarak, akademik takvimde belirtilen tarihlerde tek ders sınavı yapılır.
Yapılan değerlendirme sonuçları, akademik takvime göre açık olan not giriş sistemine öğretim elemanı tarafından girilir. Tüm notlar, son not giriş tarihinde saat 18.00 itibariyle bilgi sisteminden ilan edilir.
Notlar
Öğrencilerin derslerdeki başarı durumları, ders izlencesinde açıkça belirtilen dönem boyunca tamamladıkları sınav, ödev ve diğer çalışmalarının sonuçlarına göre her dersin öğretim elemanı (öğretim üyesi/öğretim görevlisi) tarafından bir harf notu ile belirlenir. Harf notlarının not ortalaması hesaplarında kullanılması amacıyla 0,00 ile 4,00 arasında sayısal katsayı karşılıkları vardır. Harf notları, katsayıları ve yüzdelik karşılıkları aşağıda belirtilmiştir.
A 4.00 95-100
A- 3.70 90-94
B+ 3.30 85-89
B 3.00 80-84
B- 2.70 75-79
C+ 2.30 70-74
C 2.00 65-69
C- 1.70 60-64
D+ 1.30 55-59
D 1.00 50-54
F 0.00 49-0
Diğer harfler ve anlamları aşağıdaki şekildedir. Harf Notu Anlamı
S Yeterli
U Yetersiz
V Eksik
NA Devamsız
W Çekilme
T Transfer
P Başarılı Devam
a) S notu not ortalamasına dâhil edilmeyen derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.
b) U notu not ortalamasına dâhil edilmeyen derslerde başarısız olan öğrencilere verilir. U” notu ortalamaya dâhil edilmese de bu notun verildiği ders tekrar edilmek zorundadır.
c) I notu dönem sonunda harf notu verilebilmesi için gerekli çalışmaları zamanında tamamlayamamış öğrenciler için verilebilir. Notların son teslim tarihinden itibaren 10 iş günü
içinde harf notuna dönüştürülmemiş (I) notu otomatik olarak F ya da U notuna dönüşür.
ç) NA notu derse devam yükümlülüklerini yerine getirmeyen öğrencilere verilir. NA notu F ya da U notu gibi işlem görür.
d) W notu öğrencinin yazılı başvurusu ile dersten çekilen öğrenciye verilir. W notu akademik ortalama hesaplarında dikkate alınmaz, ancak not döküm belgesinde gösterilir. Öğrenci öğretim süresince lisans programlarında en fazla dört, ön lisans programlarında ise en fazla iki dersten çekilebilir. Dersten çekilme başvurusu, akademik takvimde ilan edilen tarihlerde yapılır. Daha önceki bir dönemde C-, D+ ve D notunu yükseltmek amacıyla alınan bir dersten çekilen öğrencinin akademik ortalaması hesaplanırken önceki aldığı not geçerli sayılır.
e) T notu akademik ortalama hesaplarında dikkate alınmaz.
f) P notu yıllık değerlendirilen derslerde öğrencinin başarıyla devam ettiğini gösterir ve not ortalamasına dâhil edilmez.
g) Not ortalamasına dâhil edilen derslerde en az D, dâhil edilmeyen derslerde ise S notu geçer nottur.
ğ) “F” notu ile başarısız olunan bir dersten daha sonra “W” notu alınmış ise, başarısız ders tekrarlanmak zorundadır.
Öğrenci Bilgi Sistemi Kulllanımı
OBS
Öğrenci Bilgi Sistemi
OBS, öğrencilerin ders kayıtlarını yaptıkları, transkript ve belge talebinde bulanacakları Öğrenci Bilgi Sistemi otomasyonudur.
https://obs.yasar.edu.tr/oibs/ogrenci/
1. Otomasyon Giriş Ekranı
Öğrenci Bilgi Sistemi’ne giriş yapabilmek için, ekranda yer alan Kullanıcı Adı bilgisi, Şifre bilgisi ve güvenlik amacı ile sorulan “Sayıların Toplam Sonucu” bilgisini yazarak, Giriş butonuna basmanız gerekmektedir. ‘
Şekil 1 Öğrenci Giriş Ekranı
1.1 Giriş Yapılırken Girilen Bilgilerin Yanlış Olması Durumunda
Kullanıcı adı ve/veya şifrenin yanlış girilmesi durumunda sistem aşağıdaki hata mesajını verecektir.
Şekil 1.1.1 Hatalı Kullanıcı Adı/Şifre Mesajı
Şifrenizi hatırlamamanız durumunda alanına bastığınızda aşağıdaki pencere açılacaktır. İlgili alanları doldurarak Şifreyi Sıfırla butonuna tıkladığınızda sistemde kayıtlı e-posta adresinize şifreniz gönderilecektir.
Şekil 1.1.2 Şifre Sıfırlama
1.1 Otomasyona İlk Kez Girilmesi Durumunda
Sisteme ilk defa giriş yapıyorsanız veya şifreniz T.C. kimlik numaranızdan bir parça içeriyor ise karşınıza zorunlu olarak ‘Şifre Değiştir’ ekranı gelecektir.
Şekil 1.2 Şifre Değiştir
2. Ana Menü Ekranı
Kullanıcıların sisteme girişinin ardından Şekil 2.1’de örneği sunulan ana menü ekranı açılmaktadır. Ekranın üst bölümünde ‘Bilgilendirme’ mesajları yer almaktadır. Hemen altında yer alan bölümde ‘Aktif Akademik Dönem’, ‘Danışman Bilgileri’, ‘ÇAP/Yan Dal Bilgisi’ ve ‘Kayıt Tarihi/ Kayıt Nedeni’ bilgilerini görüntüleyebilirsiniz.
Ekranın alt kısmında Genel Duyurular ve Öğretim Elemanı Mesajları görünecektir. Bu sayede bilgilendirme amaçlı gönderilen duyuru ve mesajlara hızlı bir erişim sağlanacaktır. Genel duyurular bölümünde idari taraftan öğrencilere yapılan duyurular ve sistemin sizi bilgilendirmek için yaptığı otomatik duyurular yer alır. Mesajlar bölümünde öğretim elemanlarınız tarafından gönderilen mesajlar bulunmaktadır.
Şekil 2.1 Ana Sayfa
1. Genel İşlemler
1.1 Özlük Bilgileri
Sisteme giriş yaptığınızda öncelikle karşılaşacağınız bir ekrandır. Bu bölümde kimlik ve iletişim bilgilerinizi görüp, sağlar. Ancak özlük bilgilerinizden cep telefonu ve e-posta bilgileri eksik ise sistem kaydetme işlemi yapmanıza izin vermeyecektir. Öğrenci Destek Talep Sistemi (oimdestek.yasar.edu.tr) adresinden nüfus kimliğinizin ön ve arka fotoğrafları ile birlikte talep güncellenmesi istediğiniz Cep Telefonu veya E-posta adreslerinizi güncelleyebilirsiniz.
1.1 Genel Bilgiler
Genel bilgilerinize tek bir ekran üzerinden kolaylıkla ulaşabileceğiniz bir menüdür. İstenilen menünün üstüne basılarak, girilen bilgilerin ekranın altında görüntülenmesi sağlanır.
1.1 Akademik Takvim
Bu bölümde fakültenize tanımlanmış olan akademik takvimi görebilirsiniz.
NOT: Akademik takvimde boş bırakılan tarihler bu alanda görüntülenmez.
Şekil 3.3 Akademik Takvim
1.1 Danışman Bilgileri
Danışman öğretim elemanınızın bilgilerini görebilir. Tanımlı ders programını butonuna basarak takip edebilirsiniz.
1.2 Alınan Dersler
Bu bölümde seçilen dönem filtresi ile seçilen dönemde alınan derslerin listesini görebilirsiniz. Dersin; kodu, adı, kredisi, teorik ve uygulama saati, sınıfı, zorunlu veya seçmeli bilgisi, alınan harf notu gibi bilgileri listeden kolaylıkla görebilirsiniz.
Dersin bulunduğu satırın başında yer alan (diğer işlemler) butonunu kullanarak ders hakkında ayrıntılı bilgi edinebilirsiniz. Bu bilgiler aşağıda yer almaktadır.
Ders Bilgileri; butonu ile dersin kredisi, AKTS’si, teorik ve uygulama saatleri görülebilir.
Dersin Ayrıntıları; butonu ile ders kitabı, dersin tanımı, ders hakkında açıklama gibi bilgiler görülebilir.
Haftalık Ders Programı; butonu ile haftalık işlenecek ders konusu, kaynağı bilgilerine ulaşılabilir.
Dersin Ödevleri; butonu ile dersin ödevleri görülür.
Öğr. Elemanı Ders Programı; butonu ile dersin öğretim elemanının haftalık ders programı görülebilir.
1.3 Program Dersleri
Öğrencinin kayıtlı olduğu programda, bağlı olduğu müfredat derslerini görebilirsiniz. Bu dersler hakkında bilgi sahibi olmak amaçlı; ders kodu, ders adı, sınıfı, kredi ve AKTS bilgisi gibi bilgiler burada listelenmektedir.
Şekil 3.6 Program Dersleri
1.1 Sınav Takvimi
Bu bölümde alınan derslere ait tanımlı sınav bilgileri mevcuttur. Dönem filtresi ile geçmiş dönemlerde tanımlanan sınav bilgilerine de bakabilirsiniz.
Sınavın bulunduğu satırda, yanıp sönen ünlem işareti görüyorsanız, sınav tanımlanırken görmeniz için açıklama girilmiş demektir. Ünlem işaretinin üstüne geldiğinizde, girilen açıklamayı görebilirsiniz.
Şekil 3.7 Sınav Takvimi
1.1 Ders Programı
Bu menüden, seçilen döneme ait derslerin, ders programına ulaşabilirsiniz.
1.2 Derslik Ders Programı
Filtreleme araçları ile seçeceğiniz dönem, fakülte ve dersliğe göre haftalık olarak, derslikte işlenen dersleri görüntüleyebilirsiniz.
Şekil 3.9 Derslik Ders Programı
1.3 Bölüm Ders Programı
Bu menüden öğrencinin bağlı olduğu programın, diğer sınıflar için belirlediği ders programını görüntüleyebilirsiniz.
4 Ders ve Dönem İşlemleri
4.1 Ders Kayıt
Ders Kayıt menüsüne girdiğinizde karşınıza Şekil 4.1’deki ekran gelecektir.
Şekil 4.1 Ders Kayıt
Öğrenci bilgilerinin altında yer alan kısımda, müfredat derslerinizin listesi bulunmaktadır.
Butonuna tıklandığında istenen ders açılmış ise açılan dersler alanında görüntülenecektir.
Açılan dersin yanında bulunun artı butonuna tıklanarak dersin alınmasını sağlayabilirsiniz.
Dersin bulunduğu satırda ünlem işareti görüyorsanız; ders bölüm tarafından henüz açılmamış demektir.
Çıkar butonu ile alınan dersi, seçilen dersler arasından çıkartabilirsiniz.
Ders kaydınızı kontrol etmek için butonuna basınız. Ders kayıt kurallarına uymayan bir durum var ise sistem uyarı verecektir.
Ders kaydı uygun ise butonuna bastığınız anda ders kaydınız, danışman onayına gönderilmiş olacaktır.
Öğrenci Kesinleştirme Durumu :
Öğrenci ders kaydını yaptı ise Kesinleştirildi olarak görüntülenir.
Öğrenci ders kaydı yapmadı veya onaylamadı ise Kesinleştirilmedi ! olarak görüntülenir.
Danışman Onay Durumu :
Danışman ders kaydı onayı vermedi ise Onaylanmadı ! olarak görüntülenir. Danışman ders kaydı onayı vermişise Onaylandı olarak görüntülenir.
1.1 Ders Ekle/Bırak
Öğrencinin ders ekle/bırak kayıt işlemini yaptığı ekrandır.
Butonuna tıklandığında istenen ders açılmış ise açılan dersler alanında görüntülenecektir. Açılan dersin yanında bulunun artı butonuna basılarak dersin alınmasını sağlayabilirsiniz.
‘Seçilen Dersler’ alanında, seçmiş olduğunuz derslerin yanında bırak butonu yer alır. Bırakmak istediğiniz ders için bu butona basarak, ekle/bırak ders kaydınız uygun ise kesinleştirme işlemi yapabilirsiniz.
Danışmanınızın onay vermesi durumunda ders ekleme/bırakma durumunuz belirlenir.
Şekil 4.2 Seçilen Dersler
1.1 Transkript
Transkript belgesinin görüntülendiği ekran açılır. Yazdır butonu ile transkript belgesini yazdırabilirsiniz.
1.2 Transkript Senaryosu
Bu ekranda öğrencinin bilgileri, AGNO (Ağırlıklı Genel Not Ortalaması) ve tüm dönemlerden alınmış derslerin dönemlere göre listesi ve notları görüntülenmektedir. Transkript senaryosu ekranı ile alabileceğiniz tahmini notu girerek AGNO’daki değişikliği görebilirsiniz. Bu yapılan değişiklikler öğrencinin gerçek notuna etki etmez. Yalnızca bilgilendirme amaçlı kullanılan bir ekrandır.
Şekil 4.6 Transkript Senaryosu
Almış olduğunuz derslerin sağ tarafında yer alan butona basıldığında ekrana dersten alınabilecek tahmini notun girileceği bir kutucuk gelir. Dersin kredi ve alınacak not bilgileri girildikten sonra kaydet butonuna basılarak alınacak tahmini notu hesaplatabilirsiniz.
Şekil 4.3 Değiştiriliyor
Kayıt Sildirme
İlişik Kesme
- Üniversiteden ayrılmak isteyen öğrencilerin, Yaşar Üniversitesi E-Destek Sayfasındaki ( oimdestek.yasar.edu.tr ) “Mezuniyet ve İlişik Kesme” başlığını seçerek talebini iletmesi gerekmektedir.
- Yükümlülük işlemlerinin tamamlanması için öğrencinin Üniversiteye karşı herhangi bir borcunun olmaması ve kendisine kullanım için üniversite tarafından sağlanan kütüphane hizmeti veya teçhizatı eksiksiz olarak iade etmiş olması gerekir.
- Öğrencinin üniversiteye ilk kayıt esnasında öğrencinin ibraz ettiği Lise Diploması, varsa Ön lisans Diploması şahsen imza karşılığında kendisine iade edilir.
Kayıt Sildirme ile ilgili Soru ve Cevaplar
Erasmus Öğrenci Öğrenim Hareketliliği
Erasmus Öğrenci Öğrenim Hareketliliği Nedir?
• Öğrenci hareketliliği faaliyeti, ön lisans, lisans, yükseklisans veya doktora kademelerinde ve herhangi bir akademik çalışma alanında programla ilişkili bir ülkeden başka bir programla ilişkili ülkeye gerçekleştirilebilir.
• Öğrenciler, herhangi bir öğrenim kademesinde diploma programlarınınbir parçası olarak yurtdışındaki ortak yükseköğretim kurumların birinde öğrenim hareketliliği yapabilir.
• Faaliyet süresi: her bir öğrenim kademesi için 2-12 ay arasındadır.(öğrenim kademesi önlisans/lisans, yükseklisans ve doktora düzeylerini ifade eder.
• Alınan tüm derslerin ve kredilerin tanınması esastır. (Ön lisans ve Lisans: Bir dönem için minimum 20 AKTS)
• Öğrenciler ders seçimlerinde Yaşar Üniversitesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne bağlıdır.
• Disiplin cezası veya transkriptinde önceki dönemlerden başarısız dersi bulunan öğrenciler de başvuru yapabilir.
• Başvuru takvimi 1 sene önceden başlar.
• Program kapsamında yıllık öğrenim ücretinizi sadece kendi üniversitenize ödüyorsunuz, mevcut burslarınız devam ediyor.
Faaliyete Katılabilmek için Asgari Şartlar ;
• Öğrencinin yükseköğretim kurumu bünyesinde örgün eğitim kademelerinin herhangi birinde (birinci, ikinci veya üçüncü kademe) bir yükseköğretim programına kayıtlı, tam zamanlı öğrenci olması,
• Başvuru yapabilmek için eğitiminizin az bir akademik dönemini tamamlamış olma,
– NOT: Kayıt dondurmuş olan öğrenciler, kayıt dondurdukları dönemde başvuru yapabilir ancak hareketlilikten faydalanamazlar
• Çift anadalda öğrenim gören öğrenciler aynı başvuru döneminde sadece bir anadaldan hareketliliğe başvurabilirler.Yandaldan başvuru yapılamamaktadır.
• Bölümünüz için imzalanmış Erasmus Partnerlik Anlaşması olan üniversitede programa katılabilirsiniz. (http://erasmus.yasar.edu.tr (Partners)
• Her bir anlaşma farklı sayıda öğrenci değişimi içerir. Kontenjan uygunluğu kapsamında öğrencilerin yerleşimleri yapılabilmektedir.
▪ Başvuru sonrası «YDYO» tarafından düzenlenecek ve uygulanacak olan İngilizce dil yeterlilik sınavından 60 ve üzeri puan alınması, (Mütercim-Tercümanlık ve İngiliz Dili ve Edebiyatı bölümleri için 70)
▪ Ön Lisans ve Lisans öğrencileri için en az 2.20/4.00 kümülatif not ortalaması,
▪ Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri için en az 2.50/4.00 kümülatif not ortalaması,
▪ Mevcut öğrenim kademesi içerisinde Erasmus+ hareketliliği faaliyetlerinden yararlanmışsa, yeni faaliyetle beraber toplam sürenin 12 ayı geçmiyor olması.
Hangi Ülkelerde Öğrenime Katılabilirim ?
Almanya, Avusturya, Belçika, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Danimarka, Estonya, Finlandiya, Fransa,Güney Kıbrıs, Hırvatistan, Hollanda, İrlanda, İspanya,
İsveç, İtalya, İzlanda, Kuzey Makedonya, Letonya,Litvanya, Lihtenştayn, Lüksemburg, Macaristan, Malta,Norveç, Polonya, Portekiz, Romanya, Slovakya,Slovenya, Sırbistan, Yunanistan
Akademik Tanınma
• Yükseköğretim kurumu, yurtdışında geçirilen öğrenim dönemine tam tanınma sağlamakla yükümlüdür.
• Misafir olunan kurumda alınan ve öğrencinin öğrenim anlaşmasında yer alan derslerin orjinal isimleri ve kredilerinin transcript ve Diploma Eki’nde yer alması dipnotlarda açık bir şekilde, öğrencinin Erasmus+ kapsamında harekelilikten faydalandığının belirtilmesi gerekmektedir. Ayrıca her iki belge de hangi derslerin Eramus+ kapsamında ve hangi yükseköğretim kurumunda alındığı anlaşılır bir şekilde gösterilmektedir.
Hibe Desteği
• Öğrencilere yurtdışında geçirdikleri faaliyet süreleri boyunca yurtdışında olmalarından kaynaklanan masraflarının bir bölümünün karşılanmasını sağlamak üzere hibe desteği verilmektedir. Hibeler, öğrencilerin faaliyetle ilgili masraflarının tamamını karşılamaya yönelik değil, yalnızca katkı niteliğindedir.
• Eğitim göreceğiniz ay ve gün sayısına göre hibe alırsınız.
• Hibenin %70’i yola çıkmadan önce ödenir. Hareketliliğini tamamlayarak döndükten ve gerekli evrakları ofise teslim ettikten sonra gerçekleşen eğitim faaliyet süresi ile tekrar hibe hesaplanır ve kalan ödenmesi gereken tutar ödenir.
• Başarısız öğrencilerin hibelerinde başarısızlık oranına göre %5-%30 arasında kesinti yapılmaktadır.
• Öğrenim Hareketliliğinden hibesiz olarak da faydalanmak mümkündür. Yedek listede yer alan öğrenciler hareketlilikten hibesiz faydalanabilmek için sonuçların açıklanmasını müteakip ofise başvuru yapabilirler.
Önemli Detaylar
• Mücbir sebepler dışında asgari süre tamamlanmadan öğrencilerin geri dönmesi halinde, faaliyet kabul edilmez ve ödenen hibe geri alınır.
• Öğrencinin yurtdışına çıkış işlemleri, yurtdışında kalınacak yer temin edilmesi, pasaport ve vize işlemleri öğrencinin sorumluluğundadır.
• Değişim veya Erasmus Programlarına kabul edilen öğrencilerin alacağı dersler yönetim kurullarınca önceden ve öğrenim sözleşmesi dikkate alınarak karara bağlanır. Bu kararda öğrencinin alacağı derslerin müfredatındaki hangi derslerin eşdeğeri olduğu da ayrıca belirtilir.Bu programlara giden öğrenciler dönem ücretlerini ders kayıtları sırasında ödemekle yükümlüdür. Aksi takdirde, verilen izin geçersiz sayılır ve aldığı derslerin intibakı yapılmaz.
• Başka bir yükseköğretim kurumunda alınan dersler, dersin kodu, adı ve kredisi korunarak not döküm belgesine işlenir. İntibakı yapılacak ders müfredatta eşdeğeri ilgili akademik birimce bulunarak karara bağlanır. Bu eşleşme, müfredatının gereklerini yerine getirildiğini tespit etmek; mezuniyet kontrolünü ve diploma ekinin bu hesaplamalara göre hazırlanmasını sağlamak içindir. Ders eşleşmesi not döküm belgesinde görüntülenmez.
Azami Öğrenim Süresi (Ek Sınav Hakkı)
Azami süre sonu ek sınavlarla ilgili uygulama şeması için tıklayınız…
Ne kadar sürede mezun olmam gerekir?
Öğrenim süresi
(1) Öğrencilere öğrenimlerini tamamlamaları için tanınan program süresi, yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, 2 yıllık ön lisans programları için 4 yarıyıl/2 yıl; 4 yıllık lisans programları için 8 yarıyıl/4 yıldır. Program süresi, öğrencinin kayıt yaptırması ve kayıtlı olduğu programdaki dersleri almasıyla başlar. Öğrencinin kaydını yenilememesi, program süresinin işlemesini durdurmaz. Program süresi sonunda mezun olamayan öğrencilerden 2547 sayılı Kanunun 44 üncü ve 46 ncı madde hükümlerine göre katkı payı/öğrenim ücreti tahsil edilir.
(2) Yabancı dil hazırlık sınıfı hariç azami öğrenim süreleri; 2 yıllık ön lisans programları için 8 yarıyıl/4 yıl, 4 yıllık lisans programları için 14 yarıyıl/7 yıl, 5 yıllık lisans programları için ise 16 yarıyıl/8 yıldır.
(4) Yabancı dil hazırlık süresi azami 2 yıl olup bu süre, öğrencinin kayıtlı olduğu program süresinden ve azami öğrenim süresinden sayılmaz.
(5) Değişim programları kapsamında yurt içindeki/yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarında geçirilen yarıyıllar/yıllar, program süresine ve azami öğrenim süresine dâhildir.
Ek Sınav hakkı nedir?
Azami öğrenim süreleri sonunda mezun olamayan son sınıf öğrencilerine; kayıtlı oldukları programdan mezun olabilmeleri için gerekli bütün derslerden geçer not aldıkları hâlde 2,00 genel not ortalamasını (GNO) sağlayamadıklarından ilişiği kesilme durumuna gelen öğrencilere dönem içi/yıl içi ve dönem sonu/yılsonu sınav yükümlülüklerini 2547 sayılı Kanunun 44 üncü ve 46 ncı madde hükümlerine uygun olarak yerine getiremedikleri için öğretim kurumları ile ilişiği kesilen (hazırlık sınıfı dâhil) öğrencilere ve/veya not ortalamasını sağlayamayan ara sınıf öğrencilerine, Senato tarafından kabul edilen 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun 44 üncü Maddesi ile İlgili Uygulama Esasları çerçevesinde ek sınav hakkı verilir.
Ön lisans ve Lisans öğrencileri için Ek Sınav hakkından yararlanmak için gerekli koşullar nelerdir?
Azami süreyi tamamlamış olmak
Öğrenci, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın; Öğrenim süresi iki yıl olan ön lisans programlarını azami dört yıl (8 yarıyıl), Öğrenim süresi dört yıl olan lisans programlarını azami yedi yıl (14 yarıyıl), Öğrenim süresi beş yıl olan lisans programlarını azami sekiz yıl (16 yarıyıl), içinde tamamlamak zorundadır.
3 yarıyıl ek sınav hakkı hangi durumlarda öğrenciye verilir?
Azami öğrenim süresini tamamlayan son sınıf öğrencilerine, başarısız ve devamsız oldukları bütün dersler için 2 ek sınav hakkı verilir.
4 yarıyıl ek sınav hakkı hangi durumlarda öğrenciye verilir?
Ek sınavlara girmeden kayıtlı olduğu programdan hiç almadığı/alamadığı dersler de dahil olmak üzere 5 derse kadar başarısız olan öğrencilere başarısız oldukları dersler için 4 yarıyıl ek sınav hakkı verilir.
Sınırsız sınav hakkı hangi durumlarda öğrenciye verilir?
Sadece 1 dersten başarısız olanlara ise öğrencilik haklarından yararlanmaksızın, başarısız oldukları o dersin sınavlarına sınırsız girme hakkı tanınır.
Mezuniyet için bütün derslerini alıp başarılı olmuş, ancak 2,00 GNO’yu sağlayamayan öğrencilere genel not ortalamasını yükseltmek üzere diledikleri derslerden sınırsız sınav hakkı tanınır. Sınavlar sonucunda Genel Not Ortalamasına göre 2,00 ve üzeri başarı sağlayan öğrenci, programdan/bölümden mezun edilir.
Sınırsız sınav hakkından yararlanan öğrencilerin hangi durumlarda ilişiği kesilir?
Toplam 3 yıl (6 yarıyıl) sınava girmeyen öğrenci, sınırsız sınav hakkından vazgeçmiş sayılır. Kayıtları ilgili yönetim kurulu kararı ile silinir
YÖKSİS
Yükseköğretim Bilgi Sistemi
YÖKSİS nedir?
YÖKSİS, öğrenci bilgilerinin saklandığı, tüm üniversiteler tarafından mezun ve aktif olan öğrencilerin verilerinin gönderildiği ortak bir veritabanıdır.
YÖKSİS neden önemlidir?
YÖKSİS veritabanına gönderilen verilerde öğrencilerin not ortalaması, kayıt tarihi, mezun olduğu tarih, hangi programa kayıtlı olduğu veya mezun olduğu program bilgileri saklanmaktadır. Kırtasiyecilik ve Evrak işlerini azalttığı için önemlidir. YÖKSİS veritabanı artık birçok kurum tarafından kullanılmaktadır. Örneğin ÖSYM artık öğrenciden belge talep etmemekte öğrencinin gerekli olan verilerini YÖKSİS üzerinden almaktadır. KYK(Kredi ve Yurtlar Kurumu), ASAL (Asker Alma Dairesi Başkanlığı) gibi kamu kurumları öğrenci bilgilerini bu sistem üzerinden doğrulamakta ve sorgulamaktadır.
ASKERLİK İŞLEMLERİ
https://www.msb.gov.tr/Askeralma/icerik/ogrenci-erteleme-islemleri
Evet. İlgili işlemler için ilgili kurumlara başvurabilirsiniz.
Kayıt işlemlerinin tamamlanması için dönem ücretinin tamamının yatırılması gerekmektedir.Ücretler yıllık eğitim ücretleridir. Bu ücretin yarısı ilk kayıtta (güz dönemi başlangıcında), diğer yarısı akademik takvimde belirtilen bahar dönemi eğitim ücreti ödeme tarihlerinde ödenir.
Kayıt işleminden sonra ücret iadesi yapılmamaktadır.
Her öğrenci için, kayıtlı bulunduğu bölümün/programın başkanı tarafından bir akademik danışman görevlendirilir. Öğrencinin kayıt yenileme, bireysel ders programı oluşturma ve ders alma-bırakma işlemleri danışmanının rehberliğinde yapılır. Öğrencinin kayıt işlemlerindeki hata ve eksikliklerden öğrenci sorumludur. Danışmanınızı OBS sisteminden öğrenip aşağıdaki linkten iletişim bilgilerine erişebilirsiniz.
Danışmanınızı OBS sisteminden öğrenip aşağıdaki linkten iletişim bilgilerine erişebilirsiniz. Danışmanınıza ulaşamadığınızda fakülte/yüksekokul sekreterliğiniz ile iletişime geçebilirsiniz.
Eksik kayıt evrağınız olduğunda OBS’ kilitlenir. Bu burumdaki öğrenciler evraklarını telsim ettiklerinde OBS sistemi aktifleşir.
Öğrenci e-postama nereden ulaşabilirim?
https://bim.yasar.edu.tr/ogrenci/yasar-id/ adresinden bilgi edinebilirsiniz.
E-posta girişi için kullanılacak olan sayfa aşağıdaki gibidir:
Ders kayıt ekranına gelerek aşağıdaki resimde kırmızı ile işaretli alanda görüldüğü üzere “Tümü” seçerek derslerinizi yeniden aratmalısınız. Bu işleme rağmen dersleriniz görünmüyor ise Akademik Danışmanınız ile iletişime geçebilirsiniz.
Mezuniyetinize 20 AKTS ve altında krediniz var ise Yaşar e-posta adresi üzerinden (e-posta erişim için tıklayınız…) aşağıdaki uygun olan formu doldurup Akademik danışmanlarına iletmesi gerekmektedir. Akademik danışmanlarından gelen onaya göre kayıtlanmaları yapılacaktır
Artık yıl(eğitim Süresini Aşan) öğrencilerin başvurmasına gerek yoktur.
OBS sistemi üzerinden ders kayıt ekranından derslerinizi seçip “Kontrol Et” butonuna basarak ödeyeceğiniz tutarı öğrenip ödemeden sonra ders kayıtlarınızı “Kesinleştir” butonuna basarak sonlandırmalısınız.
- Belirlenen kredi başı ücret ile alacağınız ders/derslerin toplam AKTS çapımı kadar ücret ödemeniz gerekmektedir.
Not: Öğrenci İşleri Müdürlüğü ödeme ekranlarını görememektedir
Daha önceki bir dönemde C-, D+ ve D notunu yükseltmek amacıyla alınabilir.
Ders kotaları dersin açıldığı bölüm başkanının yetkisindedir. Öğrenci İşleri Müdürlüğü’nün kota artıma yetkisi yoktur. Danışmanınız ile iletişime geçip kota talebinizi iletebilirsiniz. Danışman ve dersin bölüm başkanının değerlendirmesi sonucu kota artımı uygunsa yapılabilir.
https://www.yasar.edu.tr/universitemiz/yonetmelik-ve-yonergeler/
Eğitim-Öğretim ile ilgili tüm detayların olduğu yönetmeliğimiz aşağıdaki gibidir:
https://www.yasar.edu.tr/yu-files/yonetmelik-yonerge/tr/59751247618113477416.pdf
OBS’de “Genel İşlemler” menüsü altında “Genel Bilgiler” den “Kredi ve Burs Bilgileri” sekmesinden ulaşabilirsiniz.
OBS’de ders seçiminizi yaptıktan sonra sistem üzerinde sağ üst köşedeki ”Ders Kayıt Seçenekleri” altından programınıza ulaşabilirsiniz
- DGS İntibakı
- Yatay Geçiş İntibakı
- Erasmus İntibakı
- İkinci üniversite ders muafiyeti
Yukarıdaki durumlarda tüm işlemler Fakülte/Yüksekokul tarafından yapılmaktadır. Öğrenci İşleri Müdürlüğü intibak/Muafiyet kararlarını iş yoğunluğu çerçevesinde OBS’ye aktarmaktadır.
Kayıt işlemlerini tamamladıktan sonra, onaylı not döküm belgesi ve ders içerikleri link adreslerinin, bağlı bulunduğunuz fakülte/yüksekokulların aşağıda belirtilen e-posta adreslerine 10 iş günü içinde içinde ileterek başvurabilirsiniz.
Ders ekleme-bırak süresi son günü itibariyle ders kayıt ekranları işleme kapanır ve ders kaydı kesinleşir. Ders ekleme-çıkarma haftasında zorunlu dersler çıkartılamaz ancak gerekli durumda danışman onayı ile bu işlemler yapılabilir. Ders kayıt duyurusu ve takvimi için tıklayınız…
- Çift ana dal ve yan dal öğrencilerinin, öğrenci işleri müdürlüğü web sayfasında yer alan https://oim.yasar.edu.tr/wp-content/uploads/2021/09/kayit_formu.pdf formunu doldurup Akademik danışmanlarına iletmesi Akademik danışmanlarından gelen onaya göre ders kayıtlanmaları yapılacaktır.
(1) Öğrenci öncelikle anadal programı müfredatında belirtilen dönemlik ders yükünü tamamlamak zorundadır.
(2) Çift anadal programlarındaki dönemlik ders yükü en fazla 20 AKTS’yi geçmemek koşuluyla 3 ders ile sınırlıdır.
(3) Anadal programı ile birlikte bir dönemde en fazla 50 AKTS’lik derse kayıt olunabilir.
(4) Anadal mezuniyet döneminde veya mezuniyet sonrası, çift anadal programında alınacak dersler için ikinci fıkradaki sınır uygulanmaz.
5) Çift anadal programı ders programları, anadal ders programı ile çakışması halinde derslere kayıtlanılamaz.
(1) Öğrenci öncelikle anadal programı müfredatında belirtilen dönemlik ders yükünü tamamlamak zorundadır.
(2) Yan dal programlarındaki dönemlik ders yükü en fazla 12 AKTS’yi geçmemek koşuluyla 2 ders ile sınırlıdır.
(3) Anadal programı ile birlikte bir dönemde en fazla 42 AKTS’lik derse kayıt olunabilir.
(4) Anadal mezuniyet döneminde veya mezuniyet sonrası, yan dal programında alınacak dersler için ikinci fıkradaki sınır uygulanmaz.
Başvurular bağlı olduğunuz Fakülte/Yüksekokul Dekanlık/Müdürlük sekreterliklerine yapılmalıdır. Başvuru koşulları ve bilgiyi bağlı olduğunuz Fakülte/Yüksekokul Dekanlık/Müdürlük ’ten alabilirsiniz. İletişim bilgileri aşağıdaki gibidir.